کد خبر: 857797
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
معاون استاندار بوشهر ازاختصاص اعتباری بالغ بر40 میلیارد ریال برای بحران کم‌آبی وکاهش تنش آب آشامیدنی استان بوشهر خبر داد.

سیدمحمدحسن باستی با بيان اينکه همه شهرستان‌های استان بوشهر به نوعی با مشکل کم‌آبی روبرو هستند که بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت‌ بندی حل مشکلات آنها در دستور کار است گفت: در این ارتباط اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان ‌داری حائز اهمیت ویژه ای است که برای سال جاری در اولویت قرار گرفته است.

وي افزود: در این زمینه هم اکنون پروژه‌های مختلفی در استان بوشهر در دست اجراست که هر کدام از آنها دارای اهمیتی خاص و قابل ملاحظه‌ است.

باستی ادامه داد: 90 درصد منابع تامین آب استان بوشهر در استانهای فارس و کهگیلویه و بویراحمد است و همین امر ایجاب کرده تا ضرورت تدبیر اساسی برای تامین منابع آبی پایدار دو چندان شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته بارندگی‌های مطلوب سبب پرآب شدن چشمه ساسان یکی از منابع تامین آب آشامیدنی استان بوشهر شد در شهرستان کازرون استان فارس شد ولی با رسیدن فصل گرما این منبع آبی رو به کاهش است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: در این ارتباط مصرف بهینه آب می تواند به میزان قابل توجهی از میزان بحران کم آبی در استان بوشهر بکاهد.

باستی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف عمرانی در استان بوشهر افزود: در این بین با توجه به چالش کم آبی پروژه‌های بخش تامین آب آشامیدنی استان بوشهر از اولویت بیشتری برای اجرا برخوردار است و سعی می کنیم آنها را در موعد مقرر اجرایی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار