کد خبر: 857700
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
مدیرکل اداره اقتصاد ودارایی وامور مالیاتی استان اصفهان:
بحث اظهارنامه مالیات و پرداخت مالیات از موضوعات مهم وحائز اهمیت استان و کشور است.

مدیرکل اداره اقتصاد ودارایی وامور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری شامگاه یکشنبه با اصحاب رسانه با اشاره به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درآمد مشاغل که در حال اجراشدن است، اظهار داشت : مالیات اهمیت ویژه‌ای در تأمین منابع مالی دولت دارد که موجب ثبات در برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به مردم کشورمی‌شود ومدیران مشاغل در فرصت باقی مانده اظهار نامه های مالیاتی خود را ارائه نمایند تا با مشکل جریمه مواجه نشوند .

مراد امیری، گفت: با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی خوب می‌توان مردم را راغب به پرداخت مالیات به‌عنوان بخشی از درآمد خود کرد و امیدواریم بتوانیم مؤدیان مالیاتی جدید را متقاعد نمائیم تا اظهار نامه های خودراهرچه زودتر به اداره دارایی تحویل نمایند .

وی عدم فاصله میان دولت و مردم را مهمترین مساله در پرداخت مالیات دانست وبیان کرد: زمانی که مردم بدانند امتناع از پرداخت مالیات کنند در نهایت به ضرر خود آنهاست و مانع از اجرای برنامه های دولت خواهد شد ومطمئن هستیم کسبه مالیات را می پردازند چرا که پرداخت به موقع مالیات در همه زمینه ها آثارخود را اعم از آموزش ،درمان و بهداشت، توسعه و عمران شهری و راههای ارتباطی مشاهده خواهند نمود.

مدیرکل اداره اقتصاد ودارایی وامور مالیاتی استان اصفهان بابیان اینکه اظهارنامه مالیاتی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که جای صحبت دارد، گفت: امروزه اظهارنامه مالیاتی یکی از جنبه‌های اداری، تجاری و کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهد وهمگان بایستی نسبت به موضوع پرداخت مالیات اهتمام داشته باشند .

امیری اذعان نمود : سال گذشته مؤدیان مالیاتی تا پایان تیرماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی داشتند ولی امسال بر اساس تصویب قانون مالیات مستقیم تمامی مؤدیان اشخاص حقیقی تا 31 خردادماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند تا شامل معافیت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته‌شده بشوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی به‌ویژه در بخش گردشگری را مدنظر داریم، گفت: ماده 95 مالیات مستقیم یکی از اصلاحات قانون جدید است به این معنی که در گذشته مشاغل شامل بند الف، ب و جیم می‌شدند ولی در قانون جدید گروه‌های شغلی بر اساس میزان تولید تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی بابیان اینکه اصناف با عنوان گروه‌های اول،‌ دوم و سوم طبقه‌بندی می‌شوند، خاطر نشان کرد : سال گذشته 246 هزار و 932 فقره اظهارنامه الکترونیکی دریافت شد و در سال جاری نیز تا به امروز که سه روز تا پایان فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی وجود دارد حدود 51 درصد اظهارنامه‌ها دریافت شده است.

امیری با اشاره به واژه نرخ صفر مالیاتی اظهار کرد: اگر مؤدیان مالیاتی در موعد مقرر اظهارنامه خود را تسلیم نکنند از همه معافیت‌های مالیاتی محروم می‌شود و مشمول 30 درصد جرائم غیر بخشش می‌شوند و اگر سطح درآمد مؤدیان به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نرسید قطعا مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

وی به موضوع اظهارنامه تبصره 100 نیز اشاره کرد و گفت: افرادی که شامل گروه سوم می‌شوند یعنی کسانی که فروش و خدمات آن‌ها برابر یا کمتر از 156 میلیون تومان است نسبت به گذشته با افزایش هشت‌درصدی پرداخت خواهند کرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بابیان اینکه کسانی که در زمان مشخص‌شده اظهارنامه الکترونیکی خود شامل تبصره ماده 100 هستند، می‌توانند به‌صورت اقساط چهارماهه پرداخت مالیات داشته باشند، ادامه داد: مؤدیان مالیاتی وسایل نقلیه همچون تاکسی‌داران وسریسهامعاف هستند و در سامانه مالیاتی همه این موارد و میزان پرداخت مشخص‌شده است.

امیری در مورد میزان فرار مالیاتی شناسایی‌شده در سطح استان اصفهان، گفت: حدود دو هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی‌شده است، درصورتی‌که این ارقام پس از دادرسی‌ها وصول شود نتایج ملموسی خواهد شد.

وی در خصوص میزان وصولی درآمد مالیاتی در سال 95،اذعان داشت :51 درصد کسبه اصفهان 52 هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت نموده اند و49 درصد دیگر تاپایان خردادماه فرصت پرداخت مالیات خود می با شند وازاین میزان یعنی نزدیک به 92 درصد پیش‌بینی‌ها محقق شد که از میانگین کشوری که 96 درصد بوده است چهار درصد هنوز عقب هستیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار