کد خبر: 857695
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان گفت: تعهد این سازمان در ‌سال 96 ایجاد اشتغال برای چهار هزار 200 نفر است.
بهروز اسودی افزود: با اجرایی شدن و پرداخت تسهیلات برای 60 طرح معدنی و صنعتی مصوب سال 95 در استان سمنان، میزان اشتغال تعهد شده محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: از این 30 طرح معدنی که از سال 95 در استان سمنان آغاز شده و در کارگروه رفع موانع تولید استان قرار گرفته، تا کنون پنج مورد به تصویب این کارگروه رسیده است.
اسودی با اشاره به این که تا کنون 15 درصد از تسهیلات متقاضیان 30 طرح صنعتی استان سمنان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: 30 درصد دیگر در حال قطعی شدن پرداخت و تسهیلات بقیه واحدها در دستور کار قرار دارد.
اسودی تصریح کرد: شرکت گچ آئینه نمونه سپیداد سمنان از طرح های معدنی، با تقاضای تسهیلات سه و نیم میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش و تسهیلات 120 میلیارد تومانی با اشتغالزایی برای 28 نفر درحال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: طرح صنعتی املاح معدنی ایران در شهرستان گرمسار با 6 میلیارد تومان، معادن سیمان شاهرود با تسهیلات هشت میلیارد تومانی برای سرمایه در گردش از دیگر طرح های معدنی استان سمنان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یاد آور شد: شرکت کلران از طرح های صنعتی استان تا کنون از یک و نیم میلیارد تومان سرمایه ثابت یک میلیارد و 100 میلیون تومان را دریافت کرده و 2 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش به این واحد آماده پرداخت است.
تاکنون 771 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان چهار هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد که بیش از 500 واحد از این تعداد معادن فعال استان است، 80 درصد نمک، حدود 45 درصد گچ و بیش از 90 درصد زئولیت و سلستین کشور از معادن استان سمنان تولید می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار