کد خبر: 857691
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت : به دلیل حفاری بی رویه چاه ناشی از خشکسالی های سال های اخیر، منابع زیر زمینی آب این استان با کمبود 143 میلیون متر مکعب آب مواجه است.
ایرج حیدریان  افزود : حفر بی رویه چاه و برداشت فراوان از آن ها باعث شده تا تراز برداشت و واریز در منابع آبی زیر زمینی استان سمنان به شدت به هم بخورد و امروز نیز شاهد دشت های بی آب باشیم.
وی با بیان این که نیمی از 26 دشت موجود این استان بحرانی است ، اظهارداشت : هرگونه برداشت آب در این دشت ها ممنوع است و 13 دشت دیگر استان نیز با وضعیتی نه چندان مطلوب روبرو هستند.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف و ضرورت صرفه جویی آب در بخش های مختلف به خصوص بخش کشاورزی، پیگیری مسئولان جهاد کشاورزی برای تجهیز باغات و مزارع به سامانه آبیاری نوین را خواستار شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی را بسیار با اهمیت دانست و گفت : این طرح در دستورکار برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار گرفته و این شرکت بر اساس این سیاست ها برای جبران کسری مخازن آب زیرزمینی در 15 سال گذشته و ضرورت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی با همکاری بیشتر مردم و بسترسازی فرهنگی، برنامه ریزی می کند.
حیدریان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در بحث تبیین شعار سال ، یادآور شد: همانطور که همه مسئولان و رهبری تاکید دارند فقط 10 درصد صرفه جویی و کاهش مصرف در بخش کشاورزی کشور بسیاری از مشکلات را رفع می کند اما همچنان این امر رخ نداده است.
وی در رابطه با سیاست های آب منطقه ای سمنان در زمینه مقابله با برداشت بی رویه و سوء استفاده از منابع آبی، تصریح کرد : اعمال مدیریت و نظارت دقیق، صحیح و همه جانبه بر منابع آب و جلوگیری از قانون شکنی برخی افراد ناآگاه و سودجو برای اجرای سیاست ها و اهداف راهبردی نظام و احقاق حقوق عموم مردم نیازمند همه افزایی و همکاری و هماهنگی مسئولان قضایی با ماموران و کارکنان مربوط در صنعت آب کشور و استان است.
وی از پرداخت 9 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکار طرح آبرسانی به شهر ایوانکی شهرستان گرمسار از محل اسناد خزانه اسلامی اشاره و اضافه کرد : با واگذاری اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران غیر دولتی در طرح های تملک دارایی های سرمایه ای روند اجرایی این طرح ها در حال اجراست.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر