کد خبر: 857688
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مدیرامور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان :
ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان در سال 1394 با رونمایی از سند فرهنگ سلامت به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه های خود را به صورت سالانه با تشکیل شورایی تحت عنوان شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان تنظیم و به مرحله اجرا رسانده است و رویکرد اصلی این ستاد آموزش شهروندان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در موضوع سلامت است .

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سند سلامت شهرداری اصفهان ابعاد مختلف حوزه سلامت همواره مورد توجه سیاستگذاران این حوزه بوده است ،اظهار داشت : نگاه سیاستگذاران در بحث سلامت نگاهی تک بعدی نبوده به طوری که در اولویت بندی مولفه های حوزه سلامت در سال 96 چهار بعد شامل بعد جسمانی سلامت ، بعد روانی ، بعد اجتماعی و معنوی مورد توجه ویژه قرار گرفته است .

مهدویان فر گفت : در بعد جسمی مولفه های تغذیه سالم ، افزایش تحرک بدنی و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای غیر واگیر از جمله بیماریهای قلبی عروقی و دیابت حائز اهمیت خواهد بود .

وی برگزاری کارگاههای آموزشی ، برگزاری نمایشگاههای شهری و اختصاص تبلیغات شهری به موضوع سلامت جسمی را از اقدامات اخیر ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان برشمرده و افزود : ارائه آموزش های سلامت محور در حوزه تغذیه سالم و پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی و دیابت از موضوعات محوری تبلیغات شهری در ادوار گذشته بوده و به نوبه ی خود توانسته تاثیر قابل توجهی را در تغییر نگرش شهروندان در انتخاب برنامه غذایی سالم ، پرهیز از پرخوری و پرهیز از افراط در مصرف انواع روغن ها ، شکر ، قند و نمک را ایفا کند .

مهدویان فر اختصاص سه میلیارد ریال اعتباردر سال 96 به منظور اجرایی شدن برنامه هایی با رویکرد افزایش تحرک بدنی و مبارزه با کم تحرکی را از امتیازات ویژه برنامه های ستاد سلامت در سال جاری دانسته و خاطرنشان کرد : امسال برای اولین بار مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار در رابطه با موضوع افزایش تحرک بدنی شهروندان و مبارزه با کم تحرکی در سطح محلات اختصاص یافته و با هم فکری کارشناسان ورزشی در سازمان ورزش شهرداری اصفهان و هم چنین کارشناسان ورزشی در سطح مناطق ، برنامه های آموزش محور در سطح محلات شهر اصفهان اجرایی خواهد شد .

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان کاهش اضطراب و افسردگی را از موضوعات مورد توجه در بعد سلامت روانی بیان کرد وتاکید نمود : در بعد سلامت روانی با اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال در سال جاری و مشارکت فعال متخصصین حوزه روانشناسی و مشاوره تلاش خواهیم کرد با بهره گیری از قالب های اجرایی متناسب درصد ابتلای شهروندان به این مولفه های شایع یعنی اضطراب و افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهیم .

مهدویان فر در ادامه به سومین بعد در موضوع سلامت یعنی سلامت اجتماعی اشاره کرده وگفت: هدف از موضوع اعتیاد و پرهیز از مصرف هر گونه مواد مخدر ، پیشگیری از ابتلا به بیماریهایی نظیر ایدز و هپاتیت و پرهیز از مصرف هرگونه دخانیات نظیر سیگار و قلیان از موضوعات مورد نظر در بعد سلامت اجتماعی است .

وی اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در حوزه سلامت اجتماعی را جزء برنامه های پیش رو در ستاد سلامت شهرداری اصفهان بیان کرده و اظهار داشت : تولید و پشتیبانی محتوای آموزشی در این حوزه بخصوص در سطح محلات به ویژه محلات کم برخوردار و آسیب خیز از اولویتهای اجرایی در حوزه سلامت اجتماعی خواهد بود .

مهدویان فر اذعان نمود : ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان در سال 1394 با رونمایی از سند فرهنگ سلامت به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و برنامه های خود را به صورت سالانه با تشکیل شورایی تحت عنوان شورای سیاستگذاری سلامت شهرداری اصفهان تنظیم و به مرحله اجرا رسانده است و رویکرد اصلی این ستاد آموزش شهروندان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه در موضوع سلامت است .

شایان ذکر است برگزاری کارگاههای آموزشی برای عموم شهروندان در تمامی رده های سنی ، تولید محتوای آموزشی در قالب کتابچه ، بروشور ، فیلم و انیمیشن ، برگزاری جشنواره های شهری با موضوع سلامت و اجرای مستمر تبلیغات شهری با محوریت سلامت و آموزش های پیشگیرانه تنها نمونه هایی از فعالیتهای اخیر این ستاد در سطح شهر اصفهان بوده است .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر