کد خبر: 857686
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان:
واحدهای تولیدی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات بسیاری مواجهندومالیات این واحدها چالش جدی ایجاد کرده است واگر رسیدگی نشود با مشکلات بیشتر و بزرگتری مواجه خواهیم شد .

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری و هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اظهار داشت : مودیان مالیاتی برای انتخاب نماینده خود در هیات های مالیاتی اختیاری ندارند .

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی گفت: فعالان اقتصادی خواستار پرداخت مالیات عادلانه‌ هستند زیرا در شرایطی که واحدهای تولیدی در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلات بسیاری مواجهندومالیات این واحدها چالش جدی ایجاد کرده است واگر رسیدگی نشود با مشکلات بیشتر و بزرگتری مواجه خواهیم شد .

وی افزود: خواسته فعالان اقتصادی از دادگستری و اداره کل مالیاتی این است که اتاق بازرگانی در انتخاب نماینده و هیات، نقش داشته باشد.

سهل آبادی از نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری وهیات های حل اختلاف مالیاتی خواست تا موضوعات قابل طرح در شورای گفتگوی استانی و کشوری را به دبیرخانه شورا ارائه کنند.

در ادامه این نشست تخصصی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در گفت: کاهش درآمد شرکت های بزرگ استان و بدنبال آن کاهش درآمدهای مالیاتی بر بنگاه های کوچک و متوسط فشار مضاعفی ایجاد کرده است.

مصطفی رناسی، روند تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان را نتیجه این فشار مالیاتی دانست و افزود: جبران مالیات شرکت های بزرگ استان که امروزه به یک‌ چهارم کاهش‌ یافته است را نمی‌توان از طریق بنگاه های کوچک و متوسط تامین کرد.

وی از تشکیل هیات ویژه بررسی عملکرد نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی و توانمندسازی نمایندگان در دستور کار این هیات است.

معاون قضایی دادگستری استان اصفهان نیز در این نشست گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دادگستری استان می‌کوشد تا از فعالان اقتصادی حمایت قضایی کند.

سیدمحسن بنیمی، هیات های حل اختلاف مالیاتی را نهاد شبه قضایی دانست و گفت: وجود انگیزه و تخصص می‌تواند کارکرد این هیات ها را دوچندان سازد.

در این نشست، نمایندگان اتاق بازرگانی و قضات دادگستری در هیات های حل اختلاف مالیاتی، مسائل و دیدگاه های مطرح در هیات های مالیاتی را بیان کردند.

استان اصفهان با 9 هزار و 300 واحد صنعتی فعال با اشتغال 263 هزار نفر، سهم 11 درصدی از صنایع کشور و رتبه دوم کشور در زمینه اشتغال را پس از تهران دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار