کد خبر: 857674
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
رئیس مرکز داوری دعاوی ملکی مشاوران املاک گفت: تشکیل مرکز داوری ملکی باعث کاهش رفت وآمد مردم به دادگاه وصرف هزینه کم از سوی آن ها می شود.

به گزارش جوان شاهرخ پیری در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد فواید تاسیس مرکز داوری در ارومیه اذعان داشت: این مرکزمختص تمام همشهریانی است که در حوزه املاک دارای مشکل هستند.

پیری به سایر فواید این مرکز اشاره کرد واذعان داشت: صدور رای فوری از سوی این مرکز که مورد تایید مراجه قانونی بوده وصدور آن به اجرای احکام جهت اجرای حکم از فواید اصلی این مرکز است واین درحالی است که این فرآیند با صرف هزینه های گزاف در دادگاه‌های مربوطه به بیش از دوسال زمان نیاز دارد.

وی بابیان اینکه اخذ هزینه های بسیار کم از طرفین دعاوی یکی دیگر از مزایای اصلی این این مرکز دعاوی است خاطرنشان کرد: در این مرکز حداکثر 2.5درصد ملک مورد اختلاف پورسانت دریافت می شود واین در حالی است که اخذ پورسانت از سوی وکلا گاها به 10درصد هم می رسد.

رئیس مرکز دعاوی ملکی مشاورین املاک اظهارکرد: تشکیل مرکز داوری ملکی باعث کاهش رفت وآمد مردم به دادگاه وصرف هزینه کم از سوی آن ها می شود.

شاهرخ پیری با بیان اینکه دولت وقوه قضائیه از این مرکز دعاوی حمایت می کند گفت: حدود 35درصد از پرونده های دادگاه مربوط به مسائل ملکی است که تشکیل این مرکز می تواند باری بزرگ ازقوه قضائیه بردارد.

وی در ادامه افزود: این مرکز دارای 10داوربوده که همگی دارای دکترای حقوق بوده وپس از اعلام رای پرونده مورد نظر جهت اعمال قانون به اجرای احکام ارسال می شود.

به گزارش جوان مرکز داوری ملکی مشاورین املاک اولین موسسه قانونی در سطح کشور است وهمشهریان عزیز درصورت لزوم می توانند با مراجعه به آدرس خ حسنی ساختمان 44طبقه 3به حل مشکل خود اقدام نمایند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر