کد خبر: 857671
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
استاد برجسته حوزه علميه قم عنوان كرد كه يكي از دولتمردان گفته است مبناي ولايت از ديدگاه امام علي(ع) نظر مردم بود و دموكراسي ميراث اين امام معصوم است، اين حرف عجيبي است، او يك صفحه از نهج‌البلاغه را ديده و بقيه را نديده است.
به گزارش رسانه‌ها، حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به عدم‌دلبستگي امام علي (ع) به دنيا اظهار كرد: اين امام معصوم فرمود: اگر تمام آن چيزهايي را كه زير آسمان است، به‌عنوان رشوه به من بدهند تا ظلمي به يك مورچه بكنم، در مقابل آن پاداش بزرگ به‌خدا قسم اين ظلم كوچك را انجام نمي‌دهم، چنين سخني نشانه يقين امام علي (ع) است. استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: دانشمندان غربي مي‌گويند كه اسلام با سرعت زيادي در غرب و شرق دنيا رواج پيدا كرد، اين دانشمندان علت پيشرفت سريع اسلام در جهان را نمي‌دانند.
 
آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به علت پيشرفت سريع اسلام در جهان اظهار كرد: براساس روايات سادگي زندگي و داشتن يقين موجب پيشرفت سريع اسلام شد، مسلمانان در جنگ‌هاي صدر اسلام احساس شكست نمي‌كردند و در دوران دفاع مقدس نيز شاهد بوديم كه جوانان با ايمان و يقين دشمن را شكست دادند.
 
آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به سخنان مطرح‌شده درباره ولايت امام علي (ع) اظهار كرد: يكي از دولتمردان گفته است كه مبناي ولايت از ديدگاه امام علي(ع) نظر مردم بود و دموكراسي ميراث اين امام معصوم است، اين حرف عجيبي است، او يك صفحه از نهج‌البلاغه را ديده و بقيه را نديده است.
 
وي ادامه داد: ولي را بايد خداوند تعيين كند و آيات درباره ولايت در قرآن زياد است، شما تنها يك جمله از نهج‌البلاغه را ديديد و بحث كرديد، يكي از مسلمات مذهب شيعه است كه امام را خدا و نه آراي مردم تعيين مي‌كند، ما با اهل سنت برادروار زندگي مي‌كنيم، اما مذهب رسمي كشور شيعه است. استاد برجسته حوزه علميه قم افزود: نبايد بگوييم كه حاكم را رأي مردم تعيين مي‌كند، رسول اكرم (ص) فرمود كه «تعيين جانشين من با خداست و خداوند به هر كسي كه خواست، ولايت مي‌دهد» و كتاب‌هاي زيادي در خصوص غدير نوشته شده است. آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به دموكراسي اظهار كرد: دموكراسي براي غرب است و حتي اين نوع حكومت، حكومت مردم بر مردم نيست، گاهي يك نامزد با ۲۵ درصد رأي از مردم به رياست مي‌رسد، در امريكا افراد با ثروت و تبليغات، مغز مردم را شست‌وشو مي‌دهند و رأي مي‌آورند. وي در پايان خاطرنشان كرد: امام با رأي مردم انتخاب نمي‌شود و نبايد با يك صفحه نهج‌البلاغه، نظام حكومتي اسلام را دگرگون نشان بدهيم.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
ترجمان دموکراسی حقیقی الهی ولایت علی (ع) است در حالیکه غرب تنها با رای سازی شو دموکراسی را اجراء میکند.
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
مگر روحانی نمی داند حکومت دنیای از آن صالحان است ووعد الهی تحقق خواهد یافت و ولایت ائمه و امامان معصوم(ع) بر مردم از طرف خداوند است واینان بالقوه مشروعیت ولایت وحکومت بر مردم را دارنند و معصومین احکام الهی وقرآن رادر جامعه پیاده میکنند نه نظروحرف رای دهندگان را. وآقای روحانی انتخاب شده است تااحکام دین اسلام رادر جمهوری اسلامی ایران اجراء کند نه چیز دیگری.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
ایت الله مکارم شیرازی "حتما روحانی در زمانی که در حوزه مشغول یادگیری احکام اسلامی بود"چنین نظریه ای در باره امام علی (ع) و ولایت ایشان نداشتند"دیده شده عده ای از افرادی که در حوزه ها تحصیل می کنند"وقتی درفضای مقامی قرار
می گیرند"متزلرل شده "وتفسیر دیگری را در بیانات خود" جهت حفظ جایگاه قدرتی انجام می دهند"که نشان از کم ظرفیتی درونی می باشد.با عرض پوزش از بیان مطلب در برابر شما که استاد حوزه هستید"ایا؟ بهتر نیست در حوزه در زمینه استحکام شخصیتی افراد"که همان تزکیه نفس ست "بیشتر دقت شود"که در زمان و در مقام "دچار تفسیر به رای نشوند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
روحانی کشور 80میلون نفر است اینقدر 24میلیون رای 24 میلیون رای نکن .آراء ... ناکی که معلوم نیست چقدر آن صحیح است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار