کد خبر: 857635
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تلاش كارآگاهان پليس تهران براي بازداشت مردي كه دو‌ماه قبل دلارفروشي را در جريان سرقت گانگستري در خيابان فردوسي به قتل رسانده بود، به ثمر نشست و متهم بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 09:15 صبح روز يك‌شنبه ششم فروردين‌ماه مأموران گشت پليس راهور هنگام عبور از خيابان خارك با ديدن خودروي پرايدي كه با دو سرنشين به سرعت در حال عبور بود به راننده‌‌اش فرمان ايست دادند. راننده اما بدون توجه به هشدار پليس به مسيرش ادامه داد و با چند خودروي پارك شده كنار خيابان هم تصادف كرد. مأموران پليس متوجه شدند كه سرنشين پرايد با راننده درگير شده است. با بلند شدن صداي شليك گلوله از داخل سواري پرايد، مأموران احتمال دادند كه سناريوي خونيني در حال رقم خورده باشد به خاطر همين مأموران كلانتري 129 جامي را هم از ماجرا با خبر كردند. همزمان با بالاگرفتن درگيري راننده و سرنشين پرايد، خودرو بعد از تصادف با يك سواري پرايد پارك شده كنار خيابان متوقف شد.
 
راننده متخلف وقتي از پشت فرمان خارج شد با كشيدن اسلحه كمري رهگذران و مأموران پليس راهور را تهديد كرد تا از محل دور شوند. همزمان رهگذران متوجه شدند كه سرنشين پرايد با شليك گلوله هدف قرار گرفته و زخمي شده است. آنها در اولين گام مرد مجروح را از پرايد خارج كرده و ماجرا را به مأموران پليس خبر دادند. مأموران پليس راهور هم موفق شدند مرد مسلح را خلع سلاح كنند. متهم كه مردي قوي‌هيكل و حدوداً 45 ساله بود ناگهان كاتري از لباسش خارج كرد و تهديد به خودكشي كرد. مأموران پليس تلاش كردند او را آرام كنند. متهم در يك لحظه خودش را به خودروي پرايدش رساند و اسلحه ديگري از زير صندلي برداشت و بار ديگر پليس و رهگذران را تهديد به مرگ كرد. او سرانجام پشت فرمان نشست و از محل دور شد.
   
انتقال مجروح حادثه به بيمارستان
در شاخه ديگري از بررسي‌ها مجروح حادثه كه مردي 53 ساله به نام عليرضا بود و از ناحيه شكم هدف اصابت پنج گلوله قرار گرفته بود، به بيمارستان منتقل شد. او با جملاتي بريده خودش را دلارفروش معرفي كرد و گفت سارق مسلح او را ربوده و قصد سرقت دلارهايش را داشت كه با او درگير شد و حادثه اتفاق افتاد. بعد از آن بود كه پرونده با موضوع سرقت مسلحانه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان اداره يكم پليس‌آگاهي به دستور قاضي شعبه اول دادسراي ناحيه 34 مأمور رسيدگي به پرونده شدند.
  
ماجرا از زبان مرد دلار فروش
در اولين گام كارآگاهان پليس راهي بيمارستان شده و از مرد دلارفروش قبل از انتقال به اتاق عمل تحقيق كردند. او گفت: من به صورت سرپايي در خيابان فردوسي دلارفروشي مي‌كنم. ساعتي قبل يك سواري پرايد كنارم توقف كرد. راننده خودش را پليس معرفي كرد. بي‌سيم، دستبند و اسلحه به من نشان داد و خواست كه سوار شوم. احتمال دادم كه مأمور باشد به خاطر همين سوار شدم. او از من خواست دلارهايم را به او بدهم تا آنها را بررسي كند. خواستم كه كارت شناسايي‌اش را نشانم دهد كه اسلحه كشيد و تهديدم كرد. مطمئن شدم كه پليس قلابي است به خاطر همين با او درگير شدم كه گلوله‌اي شليك كرد كه به من اصابت كرد. در حالي كه زخمي شده بودم خودم را روي دستي كه اسلحه داشت، انداختم. اسلحه از دستش رها شد و به زير صندلي افتاد. در حال حركت اسلحه ديگري كشيد و چند گلوله ديگر به من شليك كرد. اين بار دستم را به فرمان ماشين گرفتم. از شدت درد توان نداشتم تا اين كه خودروي پرايد بعد از تصادف با چند خودروي ديگر متوقف شد.
  
پرونده با موضوع قتل عمد
بعد از ثبت حرف‌هاي مرد دلار فروش، كارآگاهان شماره پلاك خودروي متهم را بررسي كردند و متوجه شدند كه پلاك آن از خودروي ديگري سرقت شده است. بررسي‌ها در جريان بود تا اين كه 10روز بعد از حادثه از بيمارستان خبر رسيد كه مرد دلارفروش به علت شدت جراحت فوت شده است. اين بار پرونده با موضوع قتل عمد تشكيل شد و به دستور قاضي ايلخاني، بازپرس شعبه هشتم دادسراي امور جنايي كارآگاهان اداره دهم ‌ پليس آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند.
  
شناسايي سارق مسلح
كارآگاهان در بررسي سرقت‌هاي مشابه متوجه شدند كه اواخر سال گذشته دو سرقت مشابه رقم خورده است. در هر دو سرقت سارق مسلح به همين شيوه و سوار بر خودروي پرايد اقدام به سرقت از دلارفروش‌ها كرده بود. كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي خود سرانجام موفق شدند، راننده پرايد را كه مرد 36 ساله‌اي به نام حميدرضا.ر بود شناسايي كنند. دو مرد دلارفروش كه به همين شيوه هدف سرقت قرار گرفته بودند با ديدن تصوير حميدرضا او را شناسايي كردند. بعد از شناسايي شدن حميدرضا كارآگاهان راهي خانه او در كرج شدند، اما متوجه شدند كه او بعد از حادثه محل زندگي‌اش را تغيير داده است. كارآگاهان سرانجام مخفيگاه حميدرضا را در شهر محمديه قزوين شناسايي و ظهر روز 27 خردادماه محل را محاصره كردند. حميدرضا وقتي از حضور پليس باخبر شد، تلاش كرد خودش را به اسلحه‌اش برساند كه مأموران پليس مانع شدند. او با قدرت بدني كه داشت با پليس درگير شد، اما سرانجام بازداشت شد. در بررسي از مخفيگاه متهم يك قبضه اسلحه كمري، شوكر، گازاشك‌آور و تعداد زيادي پلاك‌هاي سرقتي خودرو كشف شد.
 
متهم در بازجويي‌هاي اوليه به قتل و سرقت از دو دلارفروش اعتراف كرد و گفت: بعد از اين كه خبر فوت مرد دلارفروش را در صفحه حوادث خواندم از كرج فرار كردم، اما فكرش را هم نمي‌كردم كه دست پليس به من برسد.
سرهنگ كارآگاه حميد مكرم‌، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات از متهم براي شناسايي جرائم ديگر در اداره دهم پليس‌آگاهي تهران بزرگ در جريان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار