کد خبر: 857628
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس اعتقاد دارد براي دستيابي به چشم‌انداز۲۰ ميليوني براي صنعت گردشگري طي سال‌هاي آينده بايد توازن و تعادلي بين ورود و خروج گردشگران ايراني و خارجي صورت بگيرد.
عليرضا ابراهيمي با اشاره به اينكه امروزه صنعت گردشگري كشورمان بيش از گذشته نيازمند توجه و برنامه‌ريزي به منظور افزايش تعداد گردشگران خارجي است، گفت: چشم‌انداز 20‌ميليوني براي صنعت گردشگري طي سال‌هاي آينده پيش‌بيني شده است، از اين رو براي دستيابي به اين هدف بايد از هم اكنون اقدام جدي انجام شود.
 
نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه گاهي اوقات شرايط خدماتي و زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري اجازه افزايش جذب گردشگر را نمي‌دهد، اظهاركرد: بايد به كمك بخش خصوصي زيرساخت‌هاي مختلف را اعم از هتلينگ، مناسب‌سازي اماكن تفريحي و گردشگري و ارائه خدمات ارتقا ببخشيم تا بتوانيم در اين حوزه شاهد عملكرد بهتري باشيم.
 
وي با تأكيد بر اينكه نبايد جريان گردشگري و سفر گردشگران ايراني به كشورهاي مختلف كه روابط خوبي با آنها برقرار است يكطرفه باشد، ادامه داد: حتماً بايد توازن و تعادلي بين ورود و خروج گردشگران ايراني و خارجي صورت بگيرد نه اينكه صرفاً در حوزه گردشگري كشوري مانند گرجستان شاهد افزايش گردشگران ايراني باشيم اما شاهد حضور چشمگير گردشگران گرجستاني در ايران چهارفصل نباشيم.
 
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه متأسفانه نبود آگاهي از ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي يكي از دلايلي است كه گردشگران خارجي استقبال كمي از سفر به ايران دارند، خاطرنشان كرد: بايد تورهاي آشناسازي براي فعالان گردشگري كشورهاي مختلف از جمله كشورهاي همسايه برگزار شود تا بتوانيم از اين طريق شاهد افزايش گردشگر باشيم. چندي پيش رئيس سازمان ميراث‌ فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري با تكرار پرسش رئيس‌جمهور مبني بر اينكه چرا جريان گردشگري ايران با كشورهايي كه روابط سياسي خوبي با آنها دارد يك‌طرفه است، گفت: بايد اقدامات و تمهيدات لازم با هدف توازن‌بخشي ورودي و خروجي گردشگر بين كشور ما با سايركشورها انجام شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار