کد خبر: 857618
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نيروهاي دولتي سوريه در راستاي عمليات خود در باديه، توانستند كنترل مناطق جديدي را در شرق شهر پالميرا (تدمر) به دست گرفته و به آخرين مقر داعش در حومه حمص نزديك شوند.
پس از پيوستن نيروهاي عراقي و سوري به يكديگر در جنوب سوريه، ارتش سوريه حملات خود در شرق اين كشور را براي مقابله با تكفيري‌هاي داعش تشديد كرده‌ است. به گزارش شبكه الميادين، نيروهاي دولتي سوريه روز شنبه توانستند بعد از درگيري‌هاي شديد با داعش كنترل چاه نفت «حفنه» و سد «أرك» و رشته كوه‌هاي شمالي پالميرا را در دست گرفته و به سمت شهرك السخنه، آخرين مقر داعش به حومه حمص و مخفيگاه اصلي تروريست‌ها در باديه سوريه پيشروي كنند. عمليات ارتش سوريه در شرق پالميرا همزمان با عمليات ديگر ارتش در حومه شرقي سلميه و حومه جنوبي رقه صورت گرفت. به گفته يك فرمانده ميداني ارتش سوريه، درگيري‌هاي السخنه از نظر پيشروي به سمت شهر دير الزور و از اين نظر كه آخرين شهرك از توابع استان حمص در مسير دير الزور است كه داعش كنترل آن را برعهده دارد، اهميت بسيار زيادي دارد. نيروهاي دولتي سوريه روز سه‌شنبه گذشته كنترل ميدان نفتي أرك، از آخرين ميادين نفتي تحت كنترل داعش در حومه شرقي حمص را به دست گرفتند.
 
هلاكت 180 داعشي
همزمان با پيشروي نيروهاي مقاومت در شرق سوريه، جنگنده‌هاي روسيه نيز تلفات زيادي را به گروه‌هاي تروريستي وارد كرده‌اند. وزارت دفاع روسيه روز شنبه از حملات هوايي موفقيت آميز به مقر تروريست‌هاي داعش در سوريه خبر داده است. خبرگزاري «اسپوتنيك» اعلام كرد كه در اين حمله‌هاي هوايي دو فرمانده ارشد داعش و 180 تروريست وابسته به آنها به هلاكت رسيده‌اند. بنابر اطلاع وزارت دفاع روسيه، اين حملات در تاريخ ششم و هشتم ماه ژوئن صورت گرفته است. در اين گزارش به نابودي 16 وسيله نقليه و خودروي زرهي نيروهاي داعش و يك انبار مهمات در جريان اين حملات هوايي اشاره شده است. جنگنده‌هاي روسيه ماه گذشته نيز در حمله به كاروان داعش هنگام خروج از شهر رقه، بيش از 100 تن از تروريست‌ها را به هلاكت رساندند.
 
افزايش قربانيان غيرنظامي در حملات ائتلاف
روزنامه آبزرور انگليس روز يك‌شنبه در گزارشي اعلام كرد: «حملات هوايي ائتلاف بين‌المللي به رهبري امريكا به مواضع داعش در الرقه سوريه، جان بسياري از غير نظاميان سوري را گرفته و به آوارگي بيش از ۱۶۰هزار نفر منجر شده است.» در ادامه گزارش آمده است: «به نظر مي‌رسد نبرد مقابله با داعش در موصل و الرقه به مرحله آخر خود رسيده است اما بهاي آن را غير نظاميان سوري پرداخت كرده‌اند. در ائتلاف بين‌المللي مقابله با داعش كه علاوه بر امريكا شامل انگليس و فرانسه است، حدود ۴۰۰ نفر از آغاز عمليات اين ائتلاف در سوريه كشته شده‌اند كه در مقايسه با پيش از حملات ائتلاف در سوريه ۶۰ درصد افزايش داشته است.» در اين گزارش گفته شده است: اين ارقام رو به افزايش خواهد بود اما طرف‌هاي حقيقت ياب مستقل، شمار قربانيان غير نظامي را حدود 4 هزار نفر اعلام كرده‌اند. جنگنده‌هاي امريكايي در هفته‌هاي اخير براي جلوگيري از كنترل مرزهاي عراق و سوريه، حملات به ارتش سوريه و غيرنظاميان اين كشور را افزايش داده است كه طي آن صدها تن كشته و زخمي شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار