عزم جزم سازمان استاندارد براي حذف خودروهاي قديمي اگرچه در نگاه اول اقدام مثبتي به شمار ميرود، با اين حال اين نگراني نيز وجود دارد كه آيا جايگزيني براي حذفشدگان خواهد بود. وقتي صحبت از خودروهاي قديمي توليد داخل پيش ميآيد، اذهان به سمت پرايد و پژو 405 ميرود، محصولاتي كه با وجود عمر طولاني، هنوز هم در بين مشتريان طرفداران زيادي دارند. البته ترديدي نيست كه اين محبوبيت به دليل ضعف رقابت در بازار ايران و نبود رقبايي جدي براي پرايد و پژو 405 است، با اين حال نميتوان استقبال گسترده از اين دو محصول را منكر شد. در اين شرايط، پرسش اينجاست كه ايران خودرو و سايپا چه برنامهاي براي پر كردن خلأ دو محصول پرفروششان در صورت حذف طي سال آينده، در نظر گرفتهاند.
بدون شك اگر پرايد و پژو 405 طي سال آينده به دليل پاس نكردن استانداردهاي 83 گانه از رده توليد خارج شوند، بازار خودرو كشور و سبد فروش خودروسازان با خلأ بزرگي روبهرو خواهند شد و طبعاً مشتريان نيز متضرر ميشوند. در اين شرايط، ايران خودرو و سايپا بهتر است از همين حالا به فكر ارائه جايگزينهايي مناسب براي اين دو محصول باشند، هرچند ظاهراً سايپاييها تيبا را به عنوان جانشين پرايد در نظر گرفتهاند و ايران خودرو نيز به دنبال محصولي خارجي براي پر كردن جاي 405 است.