کد خبر: 857532
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
شمخانی اعلام کرد
دبیر شورای عالی امنیت ملی افراط گرایان آمریکا و داعش را دو روی یک سکه خواند و گفت: در جلسه اخیر هیأت نظارت بر اجرای برجام مصوبه سنای آمریکا به دقت بررسی و تصمیمات لازم در خصوص انجام اقدامات و فعالیتهای متقابل اتخاذ شد.

جوان آنلاين: علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در جلسه اخیر هیأت نظارت بر اجرای برجام مصوبه مجلس سنای آمریکا به دقت مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص انجام اقدامات و فعالیتهای متقابل اتخاذ شد.

شمخانی انجام این گونه اقدامات از سوی آمریکا را فارغ از نسبت حقوقی آن با برجام ،رفتاری خصمانه و غیر قانونی علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: تداوم مسیر غیرسازنده دولت قبلی ایالات متحده آمریکا بر علیه ایران نشان می دهد که حکام این کشور بدون توجه  به هنجارهای پذیرفته شده بین المللی بدنبال بهانه جویی برای  افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه هستند.

وی افزود: افراط گرایان آمریکا و داعش دو روی یک سکه هستند که با هدف مشترک و ابزارهای متفاوت به دنبال تاثیرگذاری منفی بر محیط داخلی کشور و امنیتی کردن شرایط جمهوری اسلامی ایران هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارات ستیزه جویانه وزیر امور خارجه آمریکا را مصداق بارز توحش مدرن عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه امروز در منطقه و در عرصه بین الملل افراد و کشورهایی صحبت از ثبات و امنیت می کنند که خود ریشه و ثمره ناامنی، شرارت و توسعه تروریسم هستند.

شمخانی با اشاره به اقداماتی که از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور مقابله با مصوبه اخیر کنگره آمریکا  دنبال خواهد شد، گفت: یکی از تاثیرگذارترین اقدامات برای بسیج مجموعه ظرفیتهای کشور در مسیر برخورد با اقدامات ستیزه جویانه آمریکا ،اتخاذ سازوکارهای قانونی تکلیف آور است که در این راستا مجلس شورای اسلامی  اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نماینده مقام معظم رهبری عنوان کرد: تجربه شکست خورده تحمیل جنگ، تحریمهای همه جانبه و اقدامات تروریستی گسترده بر علیه ایران نشان داد که انسجام غیر قابل خدشه  کشور ما که بر پایه حمایت و مشروعیت مردمی استوار است با اقداماتی از این دست ،در معرض آسییب قرار نخواهد گرفت.

شمخانی هدف دشمن از تحریم ها را تاثیرگذاری منفی بر اقتصاد کشور و آسیب پذیر نمودن جامعه  در برابر فشارهای اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و تحکیم ساخت درونی قدرت نظام ،فارغ از وجود یا فقدان تحریم، راهبرد محوری کشور برای مدیریت تغییرات اقتصادی، سیاسی و امنیتی است.

علی شمخانی با تاکید بر ضرورت تقویت انسجام ملی در فضای پس از انتخابات عنوان کرد: با عبور از انتخابات، اکنون باید رقابت ها به فراموشی سپرده شود و مجموعه سلیقه های سیاسی  و رسانه های وابسته به آنها با اتخاذ مشی سازنده و همکاری و انسجام بیش از پیش، دولت منتخب را برای تحقق راهبردهای تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یاری کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار