کد خبر: 857480
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
مدیر امور عشایری استان سمنان خبرداد:
مدیریت امور عشایری استان سمنان گفت: 35درصد صنایع‌دستی استان سمنان توسط مردمان عشایر در نقاط مختلف این استان پهناور ساخته می‌شود.
 دکتر حسینی در دیدار با خباز استاندار سمنان بااعلام این خبر اظهار کرد: عشایر و خصوصا زنان عشایر در ساخت بسیاری از صنایع‌دستی و سنتی تبحری خاص دارند.
وی با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی در اقتصاد خانواده‌های عشایر افزود: اگر توجه به تولید صنایع‌دستی بیشتر شده و هنرمندان مورد حمایت قرار گیرند تولیدات این بخش افزایش بیشتری می‌یابند.
دکترحسینی از فرهنگ عشایر این منطقه به عنوان فرهنگی ناب و بکر یاد کرد و افزود: با وجود ورود تلنولوژی و بهره‌گیری عشایر از تکنولوژی‌های نوین در زندگی خود، فرهنگ ناب و اصیل عشایری را نیز حفاظت کرده‌اند.
وی از مردمان عشایر به عنوان مردمی سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر نام برد و از سهم 25 درصدی عشایر این استان در تولید گوشت قرمز خبر داد.
مدیریت امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه عشایر استان از ظرفیت بالایی در تولید برخوردارند ادامه داد: عشایر این استان سالانه 6000 تن گوشت قرمز تولید و عرضه می‌کنند.
وی با اشاره به جمعیت عشایر در این استان پهناور گفت: در حال حاضر افزون بر سه‌هزار و 181 خانوار عشایری در سطح استان زندگی می‌کنند.
این مدیر مسئول به نقش عشایر در پیروزی انقلاب و دفاع‌مقدس اشاره و تصریح کرد: عشایر استان سمنان بیش از 1000 جانباز و 301 شهید گلگون کفن را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
وی به تمججید از توجه ویژه دولت دکتر روحانی به عشایر پرداخت و گفت: یکی از اقدامات تحسین برانگیز دولت تدبیر و امید، ارائه تسهیلات 4 درصدی با اقساط 5 ساله بود که برای اولین‌بار به عشایر استان تعلق گرفت.
مدیریت امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه دولت یازدهم برای عشایر سنگ تمام گذاشت افزود: عشایر همواره حامی نظام و دولت بوده و در سنگر تولید از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
محمدرضا خباز استاندار سمنان نیز با اشاره به این فرموده امام راحل که"عشایر ذخائر انقلاب هستند" افزود: دولت با تمام وجود باور دارد که اگر خواهان امنیت، تولید، اشتغال، و فراوانی فرآورده های لبنی و گوشتی هستیم، این امر مستلزم توجه ویژه به عشایر است.
استاندار سمنان از آمادگی استان برای رفع مشکلات عشایر تاکید کرد و گفت: عشایر مشکلات و درخواست‌هایس دارند که بخشی از آن با پیش بینی تخصیص بودجه امسال، مرتفع خواهد شد و امیدواریم بتوانیم گامهای بهتری در این مسیر برداریم.
خباز با بیان اینکه امیدواریم روزی تنها دغدغه عشایر، بحث تولید باشد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم که عشایر در بخش تولید با توان بیشتری به رشد کشور کمک کند باید مردم سختکوش عشایر نگرانی دیگری در این زمینه نداشته باشند.
وی با اشاره به آغاز به‌کار سامانه بهین‌یاب در آینده نزدیک گفت: با ثبت نام در سامانه بهین‌یاب کمک شایانی در مسیر اعطای تسهیلات به فعالان عشایری نیز فراهم می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار