کد خبر: 857458
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سه جوان فلسطيني عصر جمعه در دو عمليات جداگانه يك نظامي زن اسرائيلي و دو شهرك نشين صهيونيست را در قدس اشغالي مورد حمله قرار دادند...
سه جوان فلسطيني عصر جمعه در دو عمليات جداگانه يك نظامي زن اسرائيلي و دو شهرك نشين صهيونيست را در قدس اشغالي مورد حمله قرار دادند كه نظامي زن در اثر جراحت كشته شد. در اين راستا داعش و حماس هر دو مسئوليت اين دو عمليات را برعهده گرفته‌اند، اين درحالي است كه رژيم صهيونيستي اعلام كرده عاملان اين عمليات با گروه‌هاي تروريستي ارتباطي نداشتند.
 
به گزارش شبكه راشاتودي، در دو عمليات با سلاح سرد و تبادل آتش در منطقه «باب العمود» در شهرك قديمي قدس سه جوان فلسطيني شهيد و يك سرباز زن اسرائيلي كشته شد. نظاميان اسرائيلي به سمت اين سه جوان تيراندازي كرده و آنها را به شهادت رساندند. با شهادت اين سه جوان، شمار شهداي انتفاضه قدس تا لحظه تنظيم گزارش به ۳۲۳ نفر افزايش يافت. به گزارش منابع اسرائيلي سه سرباز اسرائيلي نيز در اين حمله زخمي شدند. نيروهاي اسرائيلي منطقه باب العمود به خصوص خيابان الواد در داخل شهرك قديمي قدس را بسته‌اند. شاهدان عيني افزودند: سربازان اسرائيلي به شدت به سمت دو جوان در نزديكي «مغاره سليمان» تيراندازي كردند در حالي كه نفر سوم را در پله‌هاي باب العمود در شهرك قديمي قدس هدف تيراندازي قرار دادند. شاهدان افزودند: نيروهاي اسرائيلي بي‌هدف در محل تيراندازي مي‌كردند و اين حمله همزمان با اذان مغرب و زمان افطار رخ داد. آنها تأكيد كردند: دو جوان به ضرب گلوله در اثر تيراندازي بي‌هدف سربازان اسرائيلي زخمي شدند.
 
شاهدان گفتند، نيروهاي اسرائيلي بر تمامي دروازهاي قدس قديمي مستقر شده و مانع از ورود يا خروج فلسطيني‌ها مي‌شدند و با كتك و به ضرب زور آنها را از محل دور مي‌ساختند. در اين راستا جنبش حماس اعلام كرد: «ما اين دو عمليات را تبريك مي‌گوييم. عمليات با سلاح سرد و تيراندازي در قدس هر دو كار فلسطيني‌ها بود. سلاح سرد عمليات جبهه مردمي و تيراندازي عمليات حماس بوده است.» بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، سامي ابوزهري سخنگوي حماس گفت: دو تن از مجريان عمليات وابسته به جبهه مردمي و يك تن ديگر وابسته به حماس بوده‌اند و داعش سعي دارد با نسبت دادن اين عمليات به خودش، واقعيت‌ها را وارونه جلوه دهد. اين بعد از آن بود كه داعش مسئوليت حمله در قدس را برعهده گرفت. همزمان پليس اسرائيل اعلام كرده عاملان اين عمليات با گروه‌هاي تروريستي ارتباطي ندارند. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل نيز تمامي مجوز ملاقات‌هاي خانوادگي فلسطيني‌ها بين قدس و كرانه باختري را در پي اين عمليات لغو كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار