کد خبر: 857446
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عامل جنايت قلعه‌حسن‌خان كه پنج نفر را با شليك گلوله به قتل رسانده تا رفع حالات خطرناك در زندان مي‌ماند.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه خونين اول شهريورماه سال‌88 در يكي از محله‌هاي قلعه ‌حسن‌خان اتفاق افتاد. مرد سالخورده‌ با شليك هزار و 200 گلوله شش نفر را به قتل رساند و 12 نفر را زخمي كرد. مأموران پليس بعد از بازداشت متهم 65 ساله كه محمد نام داشت از مخفيگاه وي يك قبضه كلاشنيكف و دو كلت كمري شاه‌كش و صدها تير جنگي كشف كردند. او در بازجويي‌ها گفت:من صاحب دو همسر، چهار دختر و 10 پسر هستم و همراه همسر دومم در واحدي از آپارتمان‌هاي شهر قدس زندگي مي‌كنم. مدتي قبل يكي از واحدها فروخته شد و صاحب جديد آن مردي بود كه پسر جواني داشت. چند هفته بعد از استقرار آنها متوجه شدم آن جوان با همسرم و دخترم رفت وآمد دارد. به رفتارهاي پسر جوان مشكوك شدم و بارها تذكر دادم، اما فايده‌اي نداشت. عصر روز حادثه هنگام برگشت به خانه، آن جوان را همراه پدرش و يكي از دوستانش ديدم كه مقابل در ورودي مجتمع نشسته بودند. به آنها اعتراض كردم كه تجمع نكنند، اما پسر جوان در جوابم فحش داد.
 
با عصبانيت به آپارتمانم رفتم و كلاشنيكف را از زير تخت برداشتم و ابتدا به همسر و دخترم شليك كردم. سپس مقابل آسانسور با محمد روبه‌رو شدم. به او شليك كردم، اما به او اصابت نكرد. همان موقع چند مرد با چوب و چماق به من حمله كردند. همه آنها را به رگبار بستم كه مرد همسايه به نام پيام و خواهر 14ساله محمد كشته شدند. بعد از آن به پشت‌بام رفتم كه متوجه شدم چند مرد به طرفم مي‌آيند، به همين دليل از بالا به رهگذران شليك كردم كه مرد جوان و يك پسر خردسال هم كشته و تعدادي زخمي شدند. با كامل شدن بررسي‌ها متهم در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران پاي ميز محاكمه ايستاد.
 
در حالي‌كه متهم توانسته بود با پرداخت ديه رضايت چهار خانواده مقتول را جلب كند، با رأي دادگاه به قصاص، حبس و پرداخت ديه به 12 مجروح حادثه محكوم شد. حكم بعد از ارسال به ديوان عالي كشور توسط قضات شعبه 20 ديوان نقض و متهم به پزشكي قانوني فرستاده شد تا وضعيت رواني او در زمان ارتكاب جرم بررسي و اعلام شود. سپس با استناد به گزارش كميسيون پنج نفره پزشكي قانوني مشخص شد، متهم مبتلا به اختلالات شديد رواني در زمان وقوع جرم بوده و قوه تشخيص نداشته است. او در حال حاضر شرايط روحي خطرناكي دارد كه احتمال مي‌رود مرتكب رفتارهاي خشونت‌آميز مشابه شود. با اين گزارش، قضات شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران با بررسي مجدد پرونده روز گذشته براي متهم قرار منع تعقيب را صادر كردند، همچنين متهم بايد تا رفع حالات خطرناك در زندان بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار