کد خبر: 857441
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مردي كه براي كمك به مصرف كننده مواد‌مخدر او را به كمپ منتقل كرده بود، به اتهام آدم‌ربايي بازداشت و محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و نهم مهرماه سال 94، دختر جواني پليس تهران را از ربوده شدن پدر 60 ساله‌اش با خبر كرد. او گفت: همراه پدرم سوار بر خودرو كنار يك تعميرگاه توقف كرده بوديم كه يك‌نفر با تهديد پدرم را سوار ماشين خودش كرد و از محل دور شد. ساعاتي بعد فرد ناشناسي تماس گرفت و براي رهايي پدرم درخواست سه‌ميليون تومان كرد. او خواست پول را در يكي از ايستگاه‌‌هاي كرج به او برسانم. با طرح شكايت، مأموران پليس آگاهي، دختر جوان را تحت آموزش قرار داده و مرد آدم‌ربا را در محل قرار بازداشت كردند.
 
حميد 43 ساله اتهام آدم‌ربايي را انكار كرد و گفت: چند روز قبل يكي از دوستانم به من گفت برادرش به هروئين اعتياد دارد و مي‌خواهد او را در كمپ بستري كند، اما بردارش حاضر نيست به كمپ برود به خاطر همين از من كمك خواست كه قبول كردم. روز حادثه مطابق نقشه آن مرد را مقابل يك تعميرگاه سوار خودرو‌ام كردم و به كمپ بردم. سپس با دخترش تماس گرفتم و از او خواستم مبلغ سه ميليون تومان براي هزينه كمپ برايم بياورد كه مأموران من را بازداشت كردند. با انكار متهم، مأموران پليس راهي كمپ شدند و دريافتند پدر شاكي همانجا بستري شده است. او در شرح ماجرا گفت: من خبر نداشتم كه حميد از دوستان برادرم است و با هماهنگي او من را به اينجا آورده است. به هر حال او مرا با زور به اين محل آورده و از او شكايت دارم.
 
با طرح شكايت عليه مرد خيرخواه، او به اتهام آدم‌ربايي روانه زندان شد و پرونده بعد از تحقيقات شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. جلسه رسيدگي به پرونده روز گذشته روي ميز هيئت قضايي به رياست قاضي قربان‌زاده قرار گرفت. ابتدا شاكي در جايگاه قرار گرفت و بار ديگر شكايت خود را مطرح كرد. در ادامه برادر شاكي در جايگاه قرار گرفت و با تأييد اظهارات متهم گفت: چند سالي بود كه برادرم به هروئين اعتياد داشت و راضي به بستري در كمپ نمي‌شد. چند هفته قبل از حادثه به ديدنش رفتم و متوجه شدم خيلي حالش بد است. نگرانش شدم و دوباره با او صحبت كردم، اما راضي به بستري نشد. اين گذشت تا اينكه دوستم حميد را ديدم. وقتي با او صحبت كردم قبول كرد تا مرا كمك كند به همين دليل طبق نقشه روز حادثه سراغ برادرم رفت كه نتيجه‌اي نداشت. او بي‌تقصير است.
 
سپس متهم در جايگاه با شرح دوباره ماجرا در آخرين دفاع گفت: قصد آدم‌ربايي نداشتم و تنها براي كمك به خانواده شاكي اين كار را انجام دادم، اما پشيمانم و بهتر بود با ميل خود شاكي او را به كمپ مي‌برديم. در پايان هيئت قضايي بعد از شور متهم را از هر گونه اتهامي تبرئه كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار