کد خبر: 857424
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
بعد از 3/5 سال كشمكش
رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغ تخمگذار استان تهران از آزاد شدن استفاده از خمير مرغ در سوسيس و كالباس بعد از مدت‌ها كشمكش بين دستگاه‌هاي مسئول خبر داد.
ناصر نبي‌پور در گفت‌وگو با مهر از آزاد شدن استفاده از خمير مرغ در سوسيس و كالباس بعد از مدت‌ها كشمكش بين دستگاه‌هاي مسئول خبر داد و اظهارداشت: سازمان ملي استاندارد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و سازمان دامپزشكي كشور در اين زمينه به توافق رسيده‌اند و بر اين اساس استفاده از خمير مرغ در محصولات مذكور آزاد شده است. وي با بيان اينكه دستگاه‌هاي مذكور حدود 3/5سال درباره اين مسئله با هم اختلاف داشتند، ادامه داد: قرار شده از اين پس مرغ‌هايي كه براي توليد خمير استفاده مي‌شوند كشتارشان زير نظر سازمان دامپزشكي خواهد بود و استخوان‌هاي آنها كاملاً جدا مي‌شود.
 
همچنين معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي در اين خصوص گفت: اصلاحيه مقررات استفاده از خمير مرغ در كميته ملي با حضور مسئولان سازمان‌هاي دامپزشكي، غذا و دارو، استاندارد و عوامل ديگر مورد تأييد قرار گرفت تا استفاده از آن در مرحله اول با شرايط خاصي آزاد شود. فرهمند صالح‌زاده با اشاره به اينكه شرايط اكنون به ثبت رسيده است و صنايع توليد سوسيس  و كالباس مي‌توانند از اين امكان استفاده كنند،افزود: در اطلاعيه پژوهشگاه استاندارد سازمان ملي استاندارد آمده است،تمامي واحدهاي توليدي براي بسته‌بندي سوسيس و كالباس حاوي خمير مرغ، بايد از پوشش رنگي متمايز به «رنگ زرد» استفاده نمايند و عبارت «حاوي خمير مرغ» در نشانه‌گذاري اين نوع فرآورده‌ها درج گردد.
 
معاون وزير بهداشت و رئيس سازمان غذا و دارو نيز درباره چرايي آزاد شدن استفاده از خمير مرغ در سوسيس و كالباس اظهار داشت: اين اصلاحيه مقررات با شرايط خاص تأييد شده است، يعني برخي ممنوعيت‌ها درباره استفاده از خمير مرغ همچنان پابرجا است. رسول ديناروند درباره برخي از اين ممنوعيت‌ها افزود: جداسازي گوشت مرغ به روش مكانيكي بايد در واحد توليدي سوسيس و كالباس انجام شود، يعني خميرمرغ نمي‌تواند در جاي ديگري توليد شود و به واحد سوسيس كالباسي حمل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار