کد خبر: 857248
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
در راستای مبارزه با مواد مخدر:
سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان با اشاره به اجرای طرح «کرامت 22» در 13 محله آلوده استان گفت: سپاه پاسداران در راستای مبارزه با موادمخدر اقدامی را شروع کرده است که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان با اشاره به اجرای طرح «کرامت 22» در 13 محله آلوده استان گفت: سپاه پاسداران در راستای مبارزه با موادمخدر اقدامی را شروع کرده است که می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه روش‌های موجود در این زمینه پاسخگو نیست، گفت: اگر روش‌های موجود در این بخش پاسخگو بود امروز نباید شاهد گسترش موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی می‌بودیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در سراسر کشور قرارگاه جوادالائمه(ع) تشکیل شده است تا اقدامات متعددی برای رهایی مناطق آلوده به شکل مطلوب انجام دهد. در برخی استان‌ها به شکل پایلوت این اقدامات انجام شده است که نتایج مطلوبی هم حاصل شده است.

سردار پاسدار کریمی به بیان 6 گام اصلی در اجرای این طرح پرداخت و گفت: قرارگاه جوادالائمه(ع) به منظور استفاده از ظرفیت بسیج برای مبارزه با مواد مخدر و مقابله با مناطق آلوده در شش گام از جمله شناسایی، بسترسازی، آگاه سازی، اقدام قاطع، درمان و صیانت طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه گام اول طرح شناسایی است، افزود: در این گام، مواردی چون شناسایی معتمدین محلی، ساماندهی آن‌ها و تشکیل هسته اولیه مبارزه با مصرف و توزیع مواد مخدر در محله و ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه‌های آسیب و آلودگی‌های محلی، معتادین، قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان و ظرفیت‌های محلی اعم از خیرین، اماکن، مشاغل مدنظر قرار گرفته که کلیه موارد ذکر شده تاکنون در مورد مناطق آلوده این استان اجرایی شده‌اند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر بسترسازی به عنوان گام دوم این طرح گفت: ایجاد هماهنگی‌های لازم بین مراجع ذی‌ربط، اقدامات مؤثر برای جلب اعتماد مردم، آماده‌سازی فرهنگی، اجتماعی و...، پیش‌بینی و تدوین سرفصل‌های مورد نیاز برای کلاس‌های آموزشی، تولید محتوی تبلیغاتی مبتنی بر روش‌های علمی و بومی، تربیت مربیان و توجیه دست‌اندرکاران، برآورد نیازمندی‌ها و برنامه‌ریزی برای ورود به عرصه اجرا ازجمله موارد گنجانده شده در گام دوم هستند.

سردار پاسدار کریمی تصریح کرد: آگاه‌سازی و تبلیغات هماهنگ و گسترده، برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی، ایجاد انگیزه و امید در فضای عمومی جامعه، ایجاد فضای انذار و تبشیر در میان معتادان و ایجاد زمینه برای حرکت‌های خودجوش مردمی از ارکانی هستند که در گام سوم طرح مبارزه با مواد مخدر پایگاه جوادالائمه سپاه این استان با عنوان آگاه‌سازی گنجانده شده است.

وی گام چهارم یعنی اقدام قاطع را مهم‌ترین گام اجرایی این طرح دانست و تأکید کرد: در این گام به مواردی چون پاک‌سازی اماکن آلوده با هماهنگی قانون و تبدیل آن به مراکز مشاوره، دستگیری قاچاقچیان و تسلیم آن‌ها به مراکز قضایی و اعزام معتادان به مراکز ترک اعتیاد توجه شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در گام پنجم طرح اقدامات درمانی بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده و اقدامات مراقبتی و پشتیبانی برای خانواده معتادین در طول درمان انجام می‌شود.

سردار پاسدار کریمی با اشاره به گام ششم و آخرین مرحله از طرح مبارزه با مواد مخدر پایگاه جوادالائمه سپاه روح‌الله استان مرکزی، تصریح کرد: اعمال اقدامات مراقبتی و رصد پاک‌شدگان، ارائه خدمات مشاوره برای پاک‌شدگان و خانواده‌های آن‌ها، پشتیبانی مالی و اشتغال برای قاچاقچیان تواب و... از موارد منظور در گام ششم هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر