کد خبر: 857232
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
خطيب نمازجمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه مسئولان بايد اميدشان را از امريكا قطع و از نيروها و استعدادهاي جوان و دروني كشور استفاده كنند، گفت: منافع ما زماني ملي خواهد بود كه با هويت ملي ما تصادم نداشته باشد.
به گزارش فارس، آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني در خطبه‌هاي عبادي- سياسي جمعه اين هفته، ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت علي (ع)، با ذكر فضائل آن حضرت، اضافه كرد: دشمنان امام علي(ع) تا توانستند، فضائل امامان را كتمان كردند و نگذاشتند اين فضائل را كسي درك كند اما هيچ انساني از صراط عبور نمي‌كند مگر اينكه جواز عبور را از علي‌بن‌ابي‌طالب (ع) بگيرد.
 
موحدي كرماني ادامه داد: حكومت اسلامي داراي ويژگي‌ و مؤلفه‌هايي است كه بايد بدانيم اين شاخصه‌ها چيست، چرا كه در صورت داشتن آنها حكومت‌مان اسلامي خواهد بود. وي همچنين يادآور شد: امام علي (ع) براي حكومت اسلامي شاخص مشخص كرده و اين را در عهدنامه مالك اشتر بيان كرده است، بنابراين اگر مي‌خواهيم ببينيم حكومت‌مان اسلامي است يا نه، بايد با اين شاخصه‌ها سنجيد.
  
مسئولان حكومت بايد انتقادپذير باشند
امام جمعه موقت تهران رحم به مردم را يكي از شاخصه‌هاي اصلي حكومت اسلامي برشمرد و عنوان كرد: مسئول حكومت بايد درد بيچارگان و محرومان را احساس كند؛ براي يك مسئول بسيار بد است كه سير بخوابد و اطراف وي افرادي گرسنه باشند.
موحدي كرماني با تأكيد بر اينكه حالت خودبيني و خودپسندي در مسئولان نبايد وجود داشته باشد، يادآور شد: مسئولان حكومت بايد انتقادپذير باشند و هر كس سخن حق را گفت، بايد به خودشان بيايند. وي همچنين درمورد كارگزاران يك حكومت اسلامي گفت: بايد براي مسئوليت دادن به افراد، دقت كرد و پس از آزمايش به آنها مسئوليت داد نه اينكه به ميل شخصي كسي را منصوب كنيم زيرا استبداد و عمل به نظر شخصي، خيانت است. امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: مسئولان حكومت بايد در مسئوليتي كه به كسي مي‌دهند، دقت داشته باشند و نبايد وي را رها كنند و ببينند با مردم چه مي‌كنند. وي ادامه داد: آنها بايد جاسوس و مأمور سري داشته باشند تا ببينند آن آقا با مردم و بيت‌المال چه مي‌كند. اگر مأمور سري وجود داشته باشد موجب مي‌شود آنها در امانت خيانت نكنند.
  
برگردن مسئول خائن بايد طوق خيانت انداخت
موحدي كرماني ادامه داد: اگر چنانچه يكي از مسئولان حكومت اسلامي خيانت و به اموال عمومي دست درازي كرد و به مسئول حكومت ثابت شد، به فرموده امام علي(ره)، اولاً بايد او را تنبيه بدني كنند و سپس هر چه از اموال عمومي غارت كرده از او بگيرند، او را خوار كرده و خائن معرفي كنند و طوق خيانت را بر گردن او بيندازند. وي افزود: مسئول يك حكومت اسلامي بايد آن كسي را كه كار خوب مي‌كند، تشويق و كسي را كه كار بد مي‌كند، تنبيه كند تا درس عبرتي براي سايرين باشد.
  
فتنه‌گران نبايد در حكومت جايي داشته باشند
موحدي كرماني همچنين به ديگر شاخصه‌هاي اصلي يك حكومت اسلامي اشاره و اضافه كرد: رئيس حكومت بايد مراقب باشد وزرايش سابقه بد نداشته باشند و با كساني مشورت كند كه داراي سابقه خوبي باشند. وي ادامه داد: افرادي كه در فتنه 88 فعاليت كردند، نبايد در حكومت جايي داشته باشند، چون امتحان خود را پس داده‌اند.
خطيب جمعه تهران درمورد نيروهاي مسلح نيز عنوان كرد: نيروهاي مسلح به اذن خدا قلعه‌هاي محكم مردم هستند و با حضورشان به انسان‌ها امنيت مي‌دهند؛ اينها زينت واليان و موجب عزت دينند و امنيت را ايجاد مي‌كنند. زماني مردم زندگي آرام دارند كه نيروهاي مسلح سرافراز باشند بنابراين به همين صورت هم مسئول حكومت بايد به فكر آنها باشد. وي بر همين اساس اضافه كرد: مبادا اگر مسئول حكومت به آنها خدمتي كرد اين خدمت را براي او بزرگنمايي كند و همچنين بايد توجه داشته باشد كه الطاف كوچك را هم فراموش نكند. واي به حال كسي كه به جنگ خدا برود.
  
مسئول بايد در فكر رضاي مردم باشد نه اطرافيان خواص
موحدي كرماني ادامه داد: مسئول حكومت بايد در فكر رضاي قاطبه مردم باشد نه اطرافيان خواص. خشم عامه مردم خشنودي خواص را از بين مي‌برد. امام جمعه موقت تهران درباره ماليات نيز يادآور شد: مسئول حكومت بايد ماليات را بگيرد و بايد آنهايي كه از رفاه عمومي استفاده مي‌كنند ماليات بپردازند اما مسئول بايد بيشتر در فكر آبادي شهرها باشد، يعني مبادا ماليات سنگيني روي دوش انساني قرار دهد كه نتوانند پرداخت كند. وي خطاب به مسئول حكومت گفت: اگر مي‌خواهي ماليات از كسي بگيري از كسي باشد كه امكانات را در اختيار او قرار دادي؛ اگر كسي دنبال ماليات باشد بدون اينكه به فكر آبادي باشد بداند كه هم كشور را ويران و هم بندگان را هلاك كرده است.
  
اميدتان را از امريكا قطع كنيد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دشمني هميشگي امريكا با ايران، تصريح كرد: همانگونه كه رهبري فرمودند امريكا دشمن ما است و نبايد گول دشمن را خورد، خوش‌بين نباشيد. مبادا به امريكا اعتماد كنيد. موحدي كرماني در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: زماني كه ما به جمهوري اسلامي و ولايت فقيه متمسك و حامي اسلام و انقلاب هستيم انتظار نداشته باشيم كه امريكا يك تبسمي به ما نشان دهد و اگر هم نشان داد دروغ مي‌گويد و فريب است. وي با تأكيد بر اينكه اميدتان را از امريكا قطع كنيد از نيروها و استعدادهاي جوان و دروني استفاده كنيد، گفت: بايد همواره توجهتان به اقتصاد باشد آن هم اقتصاد مقاومتي و اين اصل مطلب است. امام جمعه موقت تهران در خاتمه به نكات ديگر از بيانات رهبر معظم درباره امريكا اشاره كرد و گفت: منافع ما زماني ملي خواهد بود كه با هويت ملي تصادم نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار