کد خبر: 857214
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
گندم زماني
نویسنده: گندم زماني

كمتر از 24 ساعت طول كشيد تا هشتگ «دانشجوپزي» در رسانه‌هاي داخلي و خارجي ترند شد، كليد واژه‌اي كه صداي دانشجويان حبس شده در خوابگاه دانشجويي اهواز در اعتراض به سيستم سرمايشي خوابگاه در گرماي 50 درجه آن هم در ماه رمضان بود.
قصه اين دانشجوپزي از اينجا شروع مي‌شود كه همزمان با افزايش دماي هوا در شهرهاي جنوبي كشور، تعدادي از دانشجويان دختر مجتمع خوابگاهي حضرت معصومه(س)دانشگاه شهيد چمران اهواز كه در اتاق‌هاي خود از وجود سيستم تهويه و سرمايشي محروم بودند، با مراجعه به مسئولان، خواستار رسيدگي به وضع سيستم‌هاي تهويه سرمايشي بلوك‌هاي اين مجتمع خوابگاهي مي‌شوند.
 
اما برخورد بد مسئولان در اين زمينه و اكتفا كردن به پنكه‌هايي كه طبيعتاً نمي‌تواند در مقابل دماي 50 درجه راهگشا باشد كه هيچ، بلكه باعث انتشار بيشتر دماي هواي داغ هم مي‌شود، موجب شد اين دانشجويان با تشكيل تجمع صنفي و اعتراضي مقابل در  خوابگاه دانشجويي، صداي خود را به گوش مسئولان برسانند.
 
اما اين بندگان خدا وقتي معناي آزادي بيان را درك كردند كه نه‌تنها هيچ يك از مسئولان توجهي به اين اعتراضات نكرد بلكه شيوه استقبال از اعتراضات حقه دانشجويان به حبس دانشجويان در خوابگاه دانشجويي بروز و ظهور يافت.
 
برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه چمران اهواز يعني بستن در‌هاي خوابگاه دانشگاه براي مقابله با اعتراض دانشجويان آتش ‌زير خاكستر را در آن گرماي اهواز شعله‌ور كرد و اعتراضات پشت درهاي بسته خوابگاه دختران دانشگاه چمران اهواز به درهاي باز شبكه‌هاي اجتماعي رسيد. در ابتدا دانشجويان وضعيت خود را در شبكه‌هاي اجتماعي به گوش افكار عمومي رساندند و در ادامه كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در حمايت از دانشجويان طوفان توييتري با هشتگ #دانشجو‌پزي را راه انداختند.
 
سرانجام غلامحسين خواجه، رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز در خبر ۲۰:۳۰ بستن‌ درهاي خوابگاه را تكذيب كرد و دانشجويان دختر در واكنش به تكذيب بستن درهاي اين خوابگاه، با انتشار فيلمي شعار دادند: «بيست و سي باور نكن... رئيس ما دروغ گفت.‌»
انتشار همين فيلم‌ها در فضاي مجازي باعث مي‌شود كه بالاخره خواجه به جمع دانشجويان معترض برود و وعده‌ تعمير سيستم‌هاي سرمايشي خوابگاه را بدهد، هرچند كه دانشجوها از او تعهد كتبي مي‌خواهند و وي همچنان از اين تعهد سر باز مي‌زند و همين باعث مي‌شود پاي استاندار هم به ماجرا باز شود و در خصوص اعتراض دانشجويان دختر خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشگاه شهيد چمران اهواز نسبت به وضعيت سيستم‌هاي تهويه اين خوابگاه بگويد: اگر دانشجويان همكاري لازم را انجام دهند، تمام امكانات استان را براي حل مشكلات آنها بسيج خواهم كرد!
 
اينكه مقصود استاندار از اين شرط گذاري (اگر همكاري لازم...) براي اعطاي حقوق حقه دانشجويان چيست الله اعلم!
اما آنچه جالب است، رويكرد گازانبري مديريت دانشگاه اهواز در دولت روحاني و حبس كردن دانشجويان در روز روشن به دليل اعتراض به نبود سيستم سرمايشي در خوابگاه است و چه قدر جاي مدعيان روشنفكري عليه رئيس دانشگاه چمران اهواز و مسئولان دولتي براي توئيت زدن خالي است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار