کد خبر: 857199
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
علي شيرازي
نویسنده: علي شيرازي
 
آرايش و چيدمان جديد مديران سازمان سينمايي انجام شد و كمابيش همان طيف و تيم نزديك به مديران دهه 60 و آقاي حيدريان انتخاب شدند. پس از انتخاب غلط و پر اشتباه آقاي ايوبي براي رياست سازمان سينمايي در ابتداي دولت يازدهم و به دنبال آن انتصاب وزير جديد ارشاد و عزل آقاي ايوبي همه نگاه‌ها براي رياست سازمان سينمايي در سال آخر دولت يازدهم به آقاي حيدريان مشاور جديد وزير جديد بود. آقاي حيدريان انتخاب و انتخابات هم تمام شد و آقاي حيدريان قرار شد به جاي چهار ماه رياست چهار سال و چهار ماه سكان كشتي سينما را در دست داشته باشند.
اما اين چينش جديد مديران در سازمان سينمايي همه را مبهوت كرد. اين انتصابات نشان داد همچنان آقاي حيدريان مانند دوره اوليه مديريت خود در سال‌هاي ابتدايي دهه 80 فاقد ايده براي اداره سينماي كشور است.
 
انتخاب غلط و پر اشتباه آقاي داروغه‌زاده براي اداره نظارت و ارزشيابي كه هنوز استعفاي ايشان به عنوان معاونت فرهنگي فارابي در ماه‌هاي ابتدايي دولت يازدهم در يادها مانده، انتصاب مشاور بين‌الملل سازمان سينمايي كه فقط جشنواره گردي خارجي كرده و ابتدايي‌ترين اصل را براي مديريت بين‌الملل كه دانستن زبان انگليسي است فاقد است و اينكه ايشان هميشه فيلمساز دولتي بوده و از تعامل با بخش خصوصي براي ساخت فيلم عاجز بوده كه ديگر اظهر من الشمس است، تعويض پر از شبهه مدير مالي سازمان و انتصاب فرد نزديك به آقاي حيدريان با توجه به اينكه قرار است در دوره جديد توليد فيلم‌هاي فاخر از سر گرفته شود، انتصاب مدير جديد مؤسسه رسانه‌هاي تصويري در حالي كه هيچ عكس و رزومه‌اي از ايشان در فضاي مجازي و غير‌مجازي نيست و از همه بدتر دادن سه پست مديريتي و مشاوره‌اي به مدير عامل خانه سينما كه در بهترين حالت يك تهيه‌كننده متوسط با فيلم‌هاي نفروش و كارگردان هنري افتتاحيه و اختتاميه چندين جشنواره فجر بوده و گويا قرار است دبير جشنواره فجر در سال جاري هم باشد، همه و همه نشان از ناپايداري، عدم شناخت از ظرفيت مديران فرهنگي نظام، عدم شناخت از ساز و كار توليد و نمايش سينماي ايران و مهم‌تر از همه فقدان شناخت از مقوله بين‌الملل را كه جزو وعده‌هاي مديريتي آقاي حيدريان بوده، براي آقاي حيدريان در پيش دارد. آقاي حيدريان همه مديران جديد خود را دوستان خود معرفي كرده، با شناختي كه از آقاي حيدريان به عنوان يك انسان با تقوا، متدين و مسلمان است، اينگونه انتصابات دوستانه و به دور از توانايي به طور قطع در ذهن اهالي سينما و اصحاب رسانه باقي خواهد ماند و چهره ايشان را به عنوان يك مدير ارزشي و تهيه كننده فيلم محمد(ص) خدشه‌دار خواهد كرد.
 
اين انتصابات مديريتي خنثي و دوستانه در سازمان سينمايي كپي پاكيزه و برابر اصل با سياست‌هاي دولت آقاي روحاني است، يعني قطعاً در اين چهار سال جديد دولت آقاي روحاني قرار نيست اتفاق خاصي در سينماي ايران چه در عرصه توليد و چه در عرصه نمايش بيفتد و يك چهار سال فرسايشي، نا اميد كننده، يكنواخت و استعداد‌سوز در عرصه سينمايي كشور در پيش است. اما نكته مهم و از ياد رفته براي آقاي حيدريان اين است كه اين انتصابات در روزهايي رخ داد كه فرمايش مقام معظم رهبري در باب مقوله آتش به اختيار تفسيرهاي گوناگوني را در بين اهالي فرهنگ ايجاد كرده و تمامي دلسوزان فرهنگي به شور و تكاپو درآمدند تا با تفسيرهاي خود از اين مقوله مهم و جهادي سلايق انقلابي و آرمان‌گرايانه خود را به عموم جامعه منتقل كنند. در پايان به عنوان يك دغدغه‌مند و نگران مسائل فرهنگي كشور از آقاي حيدريان سپاسگزاريم كه با اين انتصابات بد و غير‌كارشناسي فضا را براي جهادگران فرهنگي مهيا كردند تا در ميدان آتش به اختيار به اقدام و عمل انقلابي برآمده از اخلاق و انصاف و تعهد و آرمانگرايي خود مشغول شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار