کد خبر: 857101
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بانک‌های عامل با پرداخت تسهیلات، پشتبیانی لازم را از تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال به خوبی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: زمانی که بانک‌ها با صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مشارکت می‌کنند، انتظار می‌رود که تعییرات و اتفاقات بیرونی را قبول کرده و آن را مورد پذیرش قرار دهند.

وی تصریح کرد: بنده بارها به صاحبان واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی اعلام کردم که باید در مجموعه خود به شکل مجزا، مدیر مالی و حسابداری استخدام کنند تا از این طریق شرایط و وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه برخی از صاحبان واحدهای تولیدی به شدت نیازمند پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هستند، گفت: بانک‌ها باید در پرداخت این تسهیلات اقساط یک ساله، شش ماهه و سه ماهه را مد نظر قرار دهند تا امکان توانمندی تولیدکنندگان در بازار و بازگشت سرمایه آنها فراهم آید.

خدابخش افزود: در این زمینه باید پرداخت تسهیلات به شکل کامل و با در نظر گرفتن امکان بازگشت سرمایه مورد توجه قرار گیرد تا به دور از سخت‌گیری‌ امکان بازپرداخت تسهیلات از سوی صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نباید بانک‌های عامل در مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی تعجیل و یا پیش‌دستی کنند بلکه بهتر است با سعه صدر و مهلت قانونی امکان بازگشت این تسهیلات را به بانک فراهم کنند.

خدابخش با اشاره به گلایه‌های مطرح شده در مورد وضعیت شهرک‌های صنعتی به ویژه وضعیت آسفالت و رفت و روب آنها اضافه کرد: در این زمینه باید از متورم شدن نیرو در قالب مجموعه ستادی شهرک‌های صنعتی کاسته شده و به جای آن نیروها در صف اجرایی به کارگیری شوند.

وی به مصمم بودن ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال‌جاری در حمایت از صاحبان تولید و سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: با ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب به زودی ارزیابی‌های نهایی برای پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای تولیدی آغاز می‌شود و تمام تلاش ما بر این است تا در سال‌جاری نیز بتوانیم خدمات کیفی‌تری را به فعالان این عرصه انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر