کد خبر: 857084
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت:سند غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی تدوین شد.
جمشید نظمی اظهار کرد: اوقات فراغت هم به لحاظ کمی، پدیده‌ای بسیار فراگیر و عمومی است و هم به لحاظ کیفی، پدیده‌ای بسیار اثرگذار و چند بعدی است که کم‌توجهی به این پدیده و واقعیت چند بعدی می‌تواند به یک " مسئله اجتماعی " تبدیل شود.

وی گفت: اوقات فراغت یکی از نیازهای اساسی و پایه‌ای انسان است و مانند هرنیازی بسته به وضعیت فرد و محیط اجتماعی متغیر بوده و میان جوانان و بزرگسالان تفاوت داشته و دائماً در حال تغییر است.

نظمی تاکید کرد: با وجود اینکه دامنه سنی جوانی در کشور سنین بین ١٥ تا ٢٩ سال تعریف شده است ولی با توجه به بررسی‌های آماری، اکثر استفاده‌کنندگان از برنامه‌های فراغتی، نوجوانان و جوانان هستند از این رو گروه هدف سند حاضر، نوجوانان و جوانان ١٠ تا ٢٤ ساله کشور هستند.
وی گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان ضمن اینکه نقش مکمل در برنامه‌های رسمی تربیتی جوانان ایفا می‌کند، مانع از گسترش بزهکاری جوان شده و در شکل توسعه یافته خود می‌تواند جوانان را مسؤولیت‌پذیر، جامعه‌پذیر و مشارکت‌جو به بار آورد.
نظمی در ادامه بیان داشت: کلیات سند غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی در نشست کارشناسان اوقات فراغت دستگاه‌های اجرایی و دولتی استان و کمیته تخصصی ساماندهی امور جوانان در حوزه اوقات فراغت استان به تصویب رسیده و به زودی به سازمان برنامه و بودجه جهت طرح در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان ارائه خواهد شد.
نظمی عنوان کرد: سالم‌ترین برنامه‌ریزی و اجرای دقیق و جامع برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در اوقات فراغت با همکاری و حمایت خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.
وی گفت: شناسایی ظرفیت‌های موجود و ناشناخته، آشنایی با نقاط ضعف و قوت، تقویت ظرفیت‌های شناخته‌شده و موجود، نظم‌بخشی به برنامه‌ها و قانونمندی و نظارت دقیق بر فعالیت‌های تابستانه دستگاه‌های مجری برنامه‌ها باید از جمله اهداف تهیه این سند باشد.
 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی همچنین یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی که در زمینه اوقات فراغت فعالیت دارند، باید برنامه‌های خود رادر پورتال اوقات فراغت جوانان ثبت کنند تا از 10 تیرماه رسماً برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در استان در پایگاه‌ها و مراکز آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه سمن‌ها در پیشبرد اهداف سازمان‌ها نقش مهمی دارند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نیازها را شناسایی کرده و در راستای برطرف شدن آن از توانمندی‌های سمن‌ها بهره‌ گیرند.
نظمی افزود: سمن‌ها یک ظرفیت برای ورود موفق و اثرگذار در مسائل مختلف هستند که با دقت عمل و کمترین هزینه کارهای اثرگذار انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر