کد خبر: 857079
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
شهردار تبریز عنوان کرد:
شهردار تبریز در بازدید از موزه مطبوعات، موزه مطبوعات را تجلی‌گاه هویت تاریخی و فرهنگی آذربایجان دانست.
دکتر  صادق نجفی در این بازدید با بیان اینکه تبریز دارای پیشینه تاریخی در زمینه چاپ و مطبوعات است، تاکید کرد: با توجه به تاریخ  درخشان تبریز و آذربایجان در مطبوعات ایران، راه اندازی موزه مطبوعات در این شهر یک امر ضروری است.

وی ادامه داد: اسناد و مدارک موجود از ابتدای تاریخ ورود چاپخانه و مطبوعات به تبریز باید جمع‌آوری و در موزه مطبوعات به نمایش گذاشته شود.

دکتر نجفی تاکید کرد: موزه مطبوعات تبریز می تواند به عنوان یکی از پروژه‌های عمرانی- فرهنگی در تبریز2018 مورد توجه قرار گیرد.

وی انتخاب خانه تاریخی  حریری برای ایجاد موزه مطبوعات را بسیار ارزشمند دانسته و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خیابان عابرگذر تاریخی «تربیت» از گذشته تا  امروز قلب تپنده فعالیت‌های فرهنگی اعم از دفتر نشریات، چاپخانه‌ها و کتابفروشی‌های قدیمی تبریز بوده ، انتخاب این محل برای افتتاح موزه مطبوعات می‌تواند از لحاظ واگویی گذشته فرهنگی درخشان تبریز برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد.

شهردار تبریز ادامه داد: در حال حاضر شهرداري تبريز به دلیل تعدد برنامه‌هاي فرهنگي ، هنري و اجتماعي ، به نهادي جریان ساز در این حوزه تبديل شده و به عنوان دستگاهي موفق در حوزه فرهنگی عمل مي‌كند.

وحید زینالی، رئیس انجمن صنفی مطبوعات آذربایجان شرقی نیز با اشاره به قدمت کم مانند تبریز و آذربایجان در حوزه چاپ و نشر، ابراز امیدواری کرد: شهرداری تبریز با مشارکت در اجرا و تجهیز موزه مطبوعات  علاوه بر برآورده کردن خواسته به حق فعالان رسانه‌ای استان، نام نیکی از خود در تاریخ فرهنگ و هنر این خطه بر جای بگذارد.

وی یادآور شد: قطعاً جمع‌آوری مطبوعات یک‌‌ونیم قرن گذشته کشور و آذربایجان در چنین موزه‌ای ضمن حفظ و نگهداری این اسناد مکتوب برای آیندگان محل مناسبی برای انجام تحقیقات و پروژه‌های مختلف در خصوص تاریخ مطبوعات خواهد بود.

گفتنی است در این بازدید مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز نیز حضور داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر