کد خبر: 856954
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
ماموستا قادری امام جمعه اهل سنت پاوه در گفت‌وگو با«جوان»:
حادثه تهران را نبايد صرفاً يك اقدام كور تروريستي قلمداد كرد، چراكه با گذشت بيش از هشت روز از اين عمليات تروريستي، ابعاد جديدتري از برنامه‌ريزي دشمنان عليه وحدت ايرانيان برملا شده است.
نويسنده: جعفر تكبيري

حادثه تهران را نبايد صرفاً يك اقدام كور تروريستي قلمداد كرد، چراكه با گذشت بيش از هشت روز از اين عمليات تروريستي، ابعاد جديدتري از برنامه‌ريزي دشمنان عليه وحدت ايرانيان برملا شده است.
پس از برخورد قاطع دستگاه‌هاي امنيتي كشور با عاملان و مرتبطین حادثه تروریستی تهران، رسانه‌هاي بيگانه با سوء استفاده از پيشينه حضور تروريست‌ها در برخي از مناطق غربي كشور، موج منفي تبليغاتي عليه برخي از قوميت‌هاي ايراني به راه انداختند؛ ترفندي كه با تحريك مردم عليه اين اقشار و سپس وادار كردن آنان به انجام واكنش‌هاي احساسي برنامه‌ريزي شده بود و هدف نهايي آن چيزي جز خدشه دار كردن وحدت ملي ايرانيان و بهره برداري از اين نزاع قومي نبود.
اين اتفاق در حالي روي داد كه از همان ابتداي افشاي هويت تروريست‌ها، مردم سراسر ايران ضمن اعلام انزجار از اين اقدام تروريستي، همبستگي خود را با اهالي كردنشين كشورمان اعلام كردند و در سوي ديگر نيز علما و بزرگان اهل سنت، نمايندگان مجلس و هموطنان اهل سنت سراسر كشور ضمن محكوم كردن شديد اين اقدام ضد انساني و اسلامي، بر لزوم
حفظ وحدت ايرانيان تأكيد كردند.
 
گروهي كوچك مرتكب اشتباهي بزرگ شد
حال در ارتباط با اين حوادث تروريستي و دليل تلاش دشمنان براي خدشه دار كردن وحدت ايرانيان، روزنامه جوان گفت‌وگويي اختصاصي با ماموستا ملاقادر قادري، امام جمعه اهل سنت پاوه انجام داد.
ماموستا قادري در ابتداي اين گفت‌وگو ضمن تسليت به خانواده شهدا و آرزوي شفاي عاجل براي مجروحان اين اقدام تروريستي اظهار كرد: با اينكه هشت روز از اين حادثه تروريستي گذشته، بنده در تمامي سخنراني‌هاي مختلف خود، اقدامات اين تروريست‌ها را محكوم و بر وحدت ميان همه ايرانيان تأكيد كرده‌ام. حقيقتاً تمام ايران براي اين حوادث غمبار و ناراحت است.
وي سپس به سوء استفاده دشمنان از وقايع روي داده اشاره كرد و گفت: گروهي كوچك مرتكب اشتباهي بزرگ شد و حالا گروهي ديگر در حال سوء استفاده از اين وقايع هستند. ما در اين خصوص انتظاري نداريم اما قطعاً راضي هم نيستيم.
 
  كردي كه داعشي شود، كرد نيست
اين عالم سني سپس با يادآوري سخنراني خود در ميدان امام اصفهان در سال 94، عنوان كرد: بنده در آن سال به مردم اصفهان گفتم كه داعش در ظاهر شناسنامه سني دارد اما قرار نيست كه هر سني هم داعشي باشد،كما اينكه امروز هم مي‌گويم اگرچه تروريست‌ها به زبان كردي صحبت كردند ولي هر كردي داعشي نيست و اگر كردي هم به داعش پيوست، ديگر كرد نيست.
 قطعاً امروز نيز كردها تفكر داعش را نمي‌پذيرند.امام جمعه شهرستان پاوه سپس ادامه داد: مناطق ما در طول 38 سال گذشته انواع مشكلات را تجربه كرده، اما ما همواره در كنار ساير ايرانيان ايستاده‌ايم و دشمنان نمي‌توانند در عزم ما خللي ايجاد كنند.
 
   قدر امنيت را مي‌دانيم
وي خاطرنشان كرد: در اين سال‌ها ما شاهد فراز و نشيب‌هاي فراوان و ترورهاي زياد و تحمل هشت سال جنگ تحميلي بوديم و در پاوه نيز ما از سال ۵۸ تاكنون ضربات زيادي متحمل شده‌ايم، بنابراين قدر امنيت را مي‌دانيم و همواره ترور را محكوم كرده‌ايم. ماموستا قادري سپس ادامه داد: بنده بعد از تولد نامبارك داعش بارها در خصوص تندروي اين گروهك صحبت داشته‌ام‌ و همواره در ساير محافل و جلسات نيز خطر داعش و تندروي مذهبي را متذكر شده‌ام.
امام جمعه پاوه در همين ارتباط به يكي از جلسات خود در بهمن‌ماه گذشته در حضور اعضاي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در تهران اشاره كرد و افزود: در آن جلسه آقاياني از جنوب امريكا و آفريقا گزارشات خود را ارائه دادند و بنده هم عرض كردم ما 13 استان مرزي داريم و به‌جز خوزستان و ايلام و آذربايجان شرقي، مرزداران ايران همه اهل سنت هستند.
 برنامه‌اي هم براي اهل سنت مرزنشين داشته باشيد تا دشمن نتواند در بين جوانان ما نفوذ كند و به فكر جذب افراد بيكار و فقير و ساده كه زود فريب مي‌خورند، باشيد.
 
   مسئولان به هشدارها توجه نكردند
ماموستا قادري سپس ادامه داد: بنده بارها در اين خصوص هشدار داده بودم و آخرين هشدار بنده نيز در سخنراني ام در سالروز وفات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بود اما مسئولان به اين هشدارها توجه نكردند. اين عالم اهل سنت سپس به والدين و جوانان در خصوص خطر داعش هشدار داد و افزود: بنده همان طور كه گفتم بارها در اين خصوص هشدار داده‌ام و بار ديگر اين هشدارها را تكرار مي‌كنم كه همه مردم به ويژه اهالي مناطق سني بايد هوشيار باشند، چراكه داعش مولود جريان‌هاي استكباري است كه با پول‌هاي دولت‌هاي حاشيه خليج فارس به دنبال خدشه دار كردن وحدت ايرانيان هستند.
وي در همين ارتباط اضافه كرد: ما نبايد اجازه دهيم فرزندانمان تحت تأثير القائات تندروها قرار گيرند و به داعش يا گروه‌هاي ديگر ملحق شوند و به همين سبب است كه بارها از مردم خواهش كرده‌ام هشيار باشند.
 
   اين واقعه باطني خير دارد
امام جمعه اهل سنت پاوه سپس تأكيد كرد: اين واقعه تلخ ظاهري شر دارد، چراكه باعث شهادت هموطنانمان شد و تبعات منفي به بار آورد اما باطن اين اتفاق خير است، چراكه باعث شد همه مردم و مسئولان بيدار شوند و اين خطر را جدي‌تر از هر زمان ديگر بگيرند و قطعاً اين روند به وحدت كشور كمك خواهد كرد.
وي سپس خاطرنشان كرد: ما همواره بعد از حادثه به فكر مي‌افتيم اما قطعاً اين هوشياري پس از حادثه نيز بسيار خوب است، چراكه اين قطعاً آخرين توطئه دشمنان نخواهد بود و آنان بازهم به دنبال ضربه زدن به كشور هستند.
ماموستا قادري در پايان اين گفت‌وگو به شهداي شهر پاوه اشاره كرد و گفت: اگر چه چند مزدور اين حركت ناجوانمردانه را انجام داده‌اند، اما شهرستان پاوه نزديک به 640 شهيد تقديم انقلاب كرده و براي اين انقلاب خون‌ها داده و امروز نيز هزاران نفر ديگر آماده‌اند در مقابل همه توطئه‌هاي دشمنان ايستادگي كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار