کد خبر: 856942
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
معاون سازمان حمايت اعلام كرد
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اخذ ماليات بر ارزش افزوده به طور مضاعف توسط واحدهاي صنفي را تخلف دانست و نسبت به برخورد با واحدهاي متخلف هشدار داد.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اخذ ماليات بر ارزش افزوده به طور مضاعف توسط واحدهاي صنفي را تخلف دانست و نسبت به برخورد با واحدهاي متخلف هشدار داد.
شهرام ميرآخورلو در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به گزارش‌هاي واصله و بررسي‌هاي انجام شده بازار در اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده گفت: اخيراً مشاهده شده برخي تالارهاي پذيرايي، رستوران‌ها، صاحبان متل و هتل‌هاي يك و دو ستاره و هتل آپارتمان‌ها، صاحبان چلوكبابي‌ها، سالن‌هاي غذاخوري، سفره‌خانه‌هاي سنتي و ساير اغذيه فروشي‌هاي زنجيره‌اي كه مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده بوده و مكلف به اجراي اين قانون هستند در بعضي از اقلام مورد عرضه خود نظير انواع نوشيدني (نوشابه و دلستر) و فرآورده‌هاي لبني(دوغ و ماست) كه ماليات بر ارزش افزوده در قيمت مصرف‌كننده آنها قبلاً توسط شركت‌ها و واحدهاي توليدي پرداخت شده است، مجدداً از خريداران ماليات اخذ مي‌كنند.
وي در ادامه، اين موضوع را تخـلف و مـصـداق بارز گرانفروشي دانست و افزود: دستگاه‌هاي نظارتي همچون سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان مي‌توانند با عنوان گرانفروشي با متخلفان برخورد كنند. ‌
اين مقام مسئول ضمن يادآوري اينكه سازمان حمايت پيش از هر اقدامي به دنبال اقدامات پيشگيرانه است، عنوان كرد: ضمن اطلاع‌رساني مناسب جهت جلوگيري از اقدام احتمالي توسط فعالان اقتصادي مربوطه، اين سازمان هماهنگي لازم را با دستگاه‌هاي ذيربط از جمله ادارات كل تعزيرات حكومتي استان‌هاي سراسر كشور، اتاق‌هاي‌اصناف و نيز اتحاديه‌هاي مربوطه انجام داده و در صورت احراز تخلف از سوي واحدهاي موصوف در اخذ ماليات مجدد، مراتب را جهت رسيدگي به تعزيرات حكومتي منعكس مي‌كند.
ميرآخورلو در پايان از مصرف‌كنندگان درخواست كرد ضمن مطالبه فاكتور، در صورت مشاهده هر‌گونه تخلف مراتب را از طريق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دريافت و رسيدگي به شكايات اين سازمان در سراسر كشور اطلاع دهند تا مراتب رسيدگي و در اسرع وقت نتيجه آن اعلام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار