کد خبر: 856895
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مدیرکل محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳ واحد آلاینده در سطح استان اردبیل شناسایی شد و امسال پنج واحد در این حوزه تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، محمد خداپرست در بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو در اردبیل اظهار داشت: اتصال مراکز معاینه خودرو به سامانه سیمفا سبب افزایش دقت و صحت بازدید فنی خودروها می‌شود که باید به این امر توجه لازم انجام شود.

وی معاینه فنی خودروها و تردد خودروهای سالم در سطح شهر و جاده‌ها را یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا برشمرد و بیان کرد: کنترل برگه معاینه فنی امری مهم و ضروری بوده و از پلیس راهنمایی و رانندگی انتظار می‌رود تا کنترل برگه‌های معاینه فنی را شدت بخشند که امسال به مناسبت هفته محیط زیست 50 درصد تخفیف برای معاینه فنی خودرو ارائه شده است.

خداپرست با اشاره به محل دفن زباله شهر اردبیل گفت: اقداماتی از قبیل پوشش روزانه زباله با خاک، دفن پسماندهای بی‌خطرسازی شده پزشکی در محلی مجزا از سایر پسماندها، جمع‌آوری شیرابه زباله در سپتیک تانک و فنس‌کشی اطراف سایت زباله شهری اردبیل مناسب بوده و باید فنس‌کشی،جلوگیری از آتش زدن زباله و ورود حیوانات اهلی و وحشی به داخل محدوده دفن زباله با جدیت دنبال شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با محترم شمردن دغدغه ساکنان روستاهای واقع در حاشیه سایت زباله، شهرداری و سازمان مدیریت پسماندهای شهری اردبیل را مسئول مدیریت صحیح زباله در منطقه دانست و پاکسازی مستمر زمین‌های مجاور مسیر تردد کامیون‌های حمل زباله را ضرورتی مضاعف عنوان کرد.

وی با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی اردبیل در این هفته بیان کرد: در سال گذشته یک هزار و 851 بازدید از واحدهای صنعتی، خدماتی و تولیدی استان انجام شده و 312 مورد اخطاریه زیست‌محیطی به واحدها ارائه شده است که در صورت بی‌توجهی به تذکرات و اخطاریه‌ها جزو واحدهای آلاینده به شمار می‌روند که سال گذشته 13 واحد در این حوزه شناسایی شده و امسال پنج واحد آلاینده در استان تعطیل شدند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر