کد خبر: 856881
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تمام نوآموزان بدو ورود به دوره اول ابتدایی تحت پوشش طرح ملی سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جریان بازدید از روند اجرای طرح ملی سنجش سلامت در یکی از مدارس اردبیل اظهار کرد: طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان از 20 خردادماه شروع شده و تا پایان شهریورماه این طرح در 11 پایگاه عمومی و یک پایگاه تخصصی ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا هیچ دانش‌آموزی از روند تحصیل و ورود به مدرسه عقب نماند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از 21 هزار نوآموز با همراهی خانواده‌هایشان در قالب اجرای این طرح شرکت کرده و در مراحل مختلف سلامت نوآموزان مورد سنجش قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:‌ این طرح با هدف به حداقل رساندن نارسایی‌ها و آسیب‌های جسمانی و روانی دانش‌آموزان در فرآیند تحصیل بسیار مؤثر است به طوریکه سعی می‌شود دانش‌آموزان دارای مشکل در حوزه بینایی،‌ شنوایی، حرکتی و یا حوزه‌های دیگر شناسایی شده و با همراهی معلمان به صورت ویژه برای تحصیل آنها شرایط خاص در نظر گرفته شود.

ناصری افزود: سعی و تلاش ما بر این است تا این دانش‌آموزان اغلب در مدارس عادی تحصیل کنند مگر اینکه موارد خاصی از مشکلات جسمی، حرکتی در این دانش‌آموزان مشاهده شود که ما مجبور باشیم آنها را به مدارس استثنایی معرفی کنیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا یک فرآیند مناسب در اجرای این طرح در پایگاه‌های پیش‌بینی شده در نظر گرفته شود تا در بهترین شرایط دانش‌آموزان بتوانند تحصیل خود را ادامه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر