کد خبر: 856851
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
سعیدی:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: مطابق با پیگیری‌ها فراوان در خصوص واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز، ظاهراً این کارخانه در حال واگذاری به چند شخص حقیقی است.
محمداسماعیل سعیدی اظهار کرد: مطابق با پیگیری‌ها فراوان در خصوص واگذاری کارخانه ماشین‌سازی تبریز، ظاهراً این کارخانه در حال واگذاری به چند شخص حقیقی است.
وی با بیان اینکه طبق قول و قرار همچنین تاکیدات فراوان نمایندگان تبریز به شرکت خصوصی‌سازی برای دقت در واگذاری ماشین‌سازی، گفت: اهداف اولیه تاسیس کارخانه ماشین‌سازی در خصوص تامین قطعات و جایگاه ملی این کارخانه باید در واگذاری کارخانه مدنظر باشد و هیچ‌گاه فراموش نکنیم که کارخانه ماشین‌سازی یک کارخانه مادر در کشور است و به این سادگی‌ها نیست که هر کسی از راه رسید در اختیارش قرار گیرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس افزود: متاسفانه در حال حاضر بخش زیادی از قطعات از ترکیه و چین وارد می‌شود در حالی که ماشین‌سازی تبریز یک برند بین‌المللی است که توجهی به آن نمی‌کنند.
وی با اشاره به برخی صحبت‌ها از داخل و بیرون کارخانه در خصوص نحوه واگذاری کارخانه بیان کرد: مردم از ما نمایندگان انتظار و مطالبه دارند که چنین کارخانه بزرگی به دست نااهل نرسد و از این رو اهلیت شاخصه مهمی در این خصوص است.
سعیدی به برخی شائبه‌ها از جمله واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان به یک تاجر اشاره کرد و گفت: چرا باید وقتی کارخانه فولاد مبارکه خواستار این کارخانه به مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان باشد، دست به فروش زیرقیمت آن زده شود که آن هم طبق برخی گفته‌ها با اقساط بلندمدت و با کمترین قیمت به فرد به فروش خواهد رسید.
وی متذکر شد: اگر این شائبه‌های ایجاد شده صحت داشته باشد تا روزهای آینده شاهد گرفتاری کارخانه ماشین‌سازی به سرنوشت کارخانه قطعات تراکتورسازی خواهیم بود که برای نجات ورشکستگی کارخانه آن را به فردی ساکن آمریکا فروختند و در حال حاضر برای خروج از بحران این بخش، تراکتورسازی آن را اجاره کرده است.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با پیگیری نمایندگان تبریز در خصوص همه شائبه‌ها برای کارخانه‌ای مانند ماشین‌سازی و نگرانی در این رابطه، نامه‌ای به ریاست جمهوری نوشتیم و درخواست رسیدگی به وضع کارخانه ماشین‌سازی را داشتیم که تا این لحظه هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم.
 وی افزود: شائبه‌های ایجاد شده در خصوص کارخانه ماشین‌سازی  باید شفاف شود و رئیس جمهور هم عنایت ویژه به موضوع داشته باشد.
سعیدی یادآور شد: وقتی شائبه‌هایی از جمله هدیه دادن کارخانه ماشین‌سازی از طرف ستاد استانی رئیس جمهور به یک فرد جهت کمک نقدی انتخاباتی به گوش می‌رسد؛ نیاز به ابهام‌زدایی دارد و البته نگرانی فراوانی را هم ایجاد می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر