کد خبر: 856833
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
رئیس امور گازرسانی به صنایع شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد ؛
رئیس امور گازرسانی به صنایع شرکت گاز خراسان رضوی از آغاز اجرای طرح پایلوت جوشکاری لوله های پلی اتیلن به شیوه بات فیوژن با هدف صرفه جویی 10 میلیارد ریالی در هزینه های گازرسانی این استان خبر داد.

محسن مربایان در جلسه تشریح شیوه جوشکاری به روش بات فیوژن که در محوطه اداره مرکزی برگزار شد اظهار کرد: اتصال لوله های پلی اتیلن از طریق شیوه الکتروفیوژن هزینه های زیادی ازجمله استفاده از سه راهی، اتصالات و کوبلر به همراه دارد. این درحالی است که بر طبق استاندارهای جهانی روش بات فیوژن  بسیار آسان و کم هزینه تر عملیات جوشکاری لوله‌ها را ممکن می‌کرد.

وی افزود: از جمله مزایای بکارگیری روش بات فیوژن کاهش هزینه‌های ناشی از حذف اتصالات خصوصا کوبلرها است که طبق پیش بینی های انجام شده در صورت اجرای گسترده این روش در سطح استان ضریب 10 میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های گازرسانی بند ق دو حوزه روستایی و صنایع استان به همراه خواهد داشت.

مربایان، پرتابل بودن و ابعاد مناسب تجهیزات جوشکاری به روش بات فیوژن را از دیگر ویژگی های این روش عنوان کرد و گفت: در این روش اجزا شامل یک کلمس شامل فک ثابت و متحرک از طریق یک دستگاه هیدرولیک روغنی جا به جا شده و سپس صفحه تراشنده با تراش سردو لوله پلی اتیلن را صاف می کند. در ادامه نیز صفحه‌ای گرم کن با پوشش تفلنی در دمای 220 درجه سانتی گراد محل اتصال را  ذوب و شرایط لازم برای جوشکاری را مهیا می‌کند.

به گفته رئیس امور گازرسانی به صنایع شرکت گاز خراسان رضوی، این روش در هشت کیلومتر طول شبکه با لوله هایی به قطر 160 کیلومتر به صورت پایلوت در شهرستان خواف انجام می شود. 

لازم به ذکر است؛ حسن افتخاری مدیرمهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان نیز از بازنگری اقدامات مجموعه متبوع خود در راستای رشد کمی و کیفی فعالیتهای شرکت گاز خراسان رضوی طی سال جاری خبر داده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار