کد خبر: 856819
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
2 مقام ارشد نظامي:
فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌گويد: طبق اطلاعات دقيقي كه داريم، عربستان علاوه بر حمايت از تروريست‌ها، انجام عمليات در ايران را از آنها مطالبه كرده است.
از همان روز نخست حادثه تروريستي در تهران، قابل حدس بود كه پشت اين اقدام ننگين و جنايتكارانه ضد بشري، دست‌هاي خارجي دركار است، از اين رو انگشت اتهام به سوي سه ضلع شوم حمايت از تروريسم منطقه‌اي يعني امريكا، رژيم صهيونيستي و آل سعود رفت. خصوصاً اينكه اين حادثه تروريستي پس از سفر منطقه‌اي ترامپ به رياض و نمايش رقص شمشير با حاكمان اين رژيم قبيله‌اي اتفاق كند. سفري كه گفته مي‌شود، ترامپ توانسته است از محل فروش تسليحات نظامي ميلياردها دلار به جيب بزند و حكام آل سعود را بدوشد.
 
پيش از سفر ترامپ هم «محمد بن‌سلمان» جانشين وليعهد و وزير دفاع سعودي در گفت‌وگو با تلويزيون «ام‌بي‌سي»، امريكا در اظهار نظري جنگ‌طلبانه با طرح اين ادعا كه هدف اصلي نظام ايران رسيدن به قبله مسلمانان است، گفته بود: تلاش مي‌كنيم نبرد را به درون ايران بكشانيم.
اكنون و پس از وقوع يك هفته از اين حادثه تروريستي، پيش‌بيني‌ها درباره حمايت امريكا و عربستان رنگ واقعيت به خود گرفته و فرمانده كل سپاه از اطلاعات دقيق درباره پشتيباني اين كشورها از ترور كور تروريستي خبر مي‌دهد. به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در خصوص حاميان تروريست‌ها در منطقه اظهار داشت: امريكا و رژيم صهيونيستي از اينها حمايت كرده‌اند و ما اطلاعات دقيق داريم كه متأسفانه عربستان نيز ضمن حمايت از تروريست‌ها، انجام عمليات در ايران را از آنها مطالبه كرده‌ است.
 
علاوه بر فرمانده كل سپاه، سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح هم معتقد است: مديريت، هدايت و پشتيباني حملات تروريستي تهران از سوي عربستان و امريكا صورت گرفته است. سردار سيد مسعود جزايري، سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح در گفت‌وگويي، با اشاره به حوادث تروريستي 17 خرداد ماه در تهران كه منجر به شهادت و زخمي شدن عده‌اي از هموطنانمان شد، اظهار داشت: براساس اعترافات صورت گرفته، حادثه اخير توسط داعش انجام شده است. وي با تأكيد بر انتصاب اين نوع گروه‌هاي تروريستي به امريكا گفت: بي ترديد مديريت، هدايت و پشتيباني اينگونه اقدامات تروريستي از سوي عربستان و امريكا صورت گرفته و عليه كشورهاي منطقه اعمال مي‌شود. سردار جزايري ادامه داد: امروز آثار مخرب تروريسم دولتي را كه توسط عربستان و امريكا و برخي كشورهاي مرتجع منطقه حمايت مي‌شود، در عراق، سوريه، افغانستان و يمن و ساير كشورها از جمله برخي كشورهاي اروپايي مشاهده مي‌كنيم.
 
 سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح عنوان كرد: مردم شريف ايران قدرتمند هستند و از گذشته تا به امروز با اينگونه حوادث و مقوله تروريسم آشنايي دارند، بنابراين خود را با شرايط تطبيق داده و در برابر تحركات كور دشمن، بدون تأثيرپذيري به مسير خود در راه حق طلبي و مبارزه با تروريسم ادامه مي‌دهند.
‌   
پيشنهاد ۱۷ خرداد به عنوان روز ملي همبستگي عليه تروريسم
نماينده مردم نقده و اشنويه در مجلس شوراي اسلامي با محكوميت حوادث تروريستي اخير گفت: ۱۷ خرداد كه در آن ترور جاني، سياسي، فيزيكي و ترور عليه كشور درابعاد مختلف رخ داد به عنوان روز ملي همبستگي عليه تروريسم نامگذاري شود.
 
عبدالكريم حسين‌زاده، با تسليت شهادت جمعي از هموطنان در حادثه تروريستي اخير تهران گفت: داعشيان سالياني است كه در توحش خويش هر سحرگاه مرد و زن، پير و جوان، مسلمان و غيرمسلمان را از دم تيغ خويش مي‌گذرانند و قوميت و مذهب و انسانيت و انسان را به مسلخ مي‌برند و در آخرين اقدام غيرانساني خويش قصد جان ملت ايران در حرم امام راحل و مجلس شوراي اسلامي نماد مردم‌سالاري ديني را داشتند. نماينده اهل سنت مردم اشنويه در مجلس شوراي اسلامي افزود: حوادث تروريستي بيانگر اين است كه گروهك‌هاي تروريستي، ايرانيت، اسلاميت و جمهوريت نظام و كشور ما را مورد هدف قرار دادند. براي پيشگيري از ترور و تروريسم و پرداختن به حادثه اخير كه در مجلس رخ داد بايد گفت كه كشور ايران 17 هزار شهيد ترور دارد كه 200 نفر از اين افراد شخصيت‌هاي سياسي از شهيد مطهري و شهيد قرني و شهيد مفتح گرفته تا ماموستا ربيعي و همه عزيزان و صياد شيرازي و شهداي هسته‌اي كه همه اين ترورها خارج از قوميت و مذهب بودند و مهم اين است كه ايرانيان عزيز را ترور كردند.
 
 اين نماينده مردم در مجلس دهم افزود: دستگاه‌هاي امنيتي بايد برخورد قاطع و جدي با كساني كه فعاليت‌هاي مشكوك و تروريستي دارند انجام دهند و همچنين با افرادي كه فضاي امنيتي، دو قطبي امنيتي و شكاف قوميتي را باعث مي‌شوند با جديت برخورد شود. وي افزود: درخواست دارم 17 خرداد كه در آن ترور جاني، سياسي، فيزيكي و ترور عليه كشور در ابعاد مختلف رخ داد و حيثيت قومي، فرهنگي، مذهبي، ديني و ملي ما را مورد خدشه قرار داد به عنوان روز ملي همبستگي عليه تروريسم لحاظ شود تا ما هميشه در اين روز به ياد بياوريم كه هرگز و هرگز كسي جرئت نكند هويت ملي و سرزمين ما را مورد تهاجم قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار