کد خبر: 856810
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
در حالي كه در ارديبهشت ماه، پيامك بازگشت يارانه تعداد زيادي از سرپرستان خانوار حذف شده خبرساز شده بود، حالا سخنگوي دولت از مشروط شدن بازگشت قطعي اين يارانه‌ها خبر داده است.
به گزارش تسنيم، در ارديبهشت ماه سال جاري و همزمان با اوج گرفتن رقابت‌هاي انتخاباتي، پيامك‌هاي بازگشت يارانه به سرپرستان خانواري كه يارانه آنها قطع شده بود خبرساز شد. برخي كارشناسان اين اقدام دولت را انتخاباتي مي‌دانستند و حتي يكي از نمايندگان مجلس از برداشت 20 هزار ميليارد تومان از خزانه‌داري كل كشور براي تأمين منابع اين طرح خبر داد.   برخي شواهد از برداشت 20 هزار ميليارد تومان از حساب خزانه‌داري كل كشور براي پرداخت ميلياردها تومان يارانه در شب انتخابات خبر مي‌دهد. در اين بين مشخص نيست نهادهاي نظارتي در قبال اين تخلف آشكار دولت چه اقدامي انجام خواهند داد و سكوت اين نهادها امروز شبهه همراهي با دولت را ايجاد كرده است.
هر چند سازمان برنامه و بودجه به صورت تلويحي اين موضوع را تكذيب كرد، اما حالا خبر مي‌رسد با مطرح شدن بحث تحقيق و تفحص از اين موضوع، دولت عملاً تلاش مي‌كند اين طرح را متوقف شده جلوه دهد.
 
بر همين اساس، محمدباقر نوبخت در نشست خبري هفتگي سخنگوي دولت در توضيح سرنوشت خانوارهايي كه پيامك دريافت يارانه در ارديبهشت‌ماه را دريافت كردند، گفته است: در ارديبهشت‌ماه مي‌خواستيم تعدادي از يارانه اين بخش از سرپرست خانوارها را پرداخت كنيم اما يك عده اعتراض كردند و مجلس هم درخواست تحقيق و تفحص داد و كتباً درخواست توقف آن را دادند، لذا برقراري مجدد هر نوع يارانه منوط به رسيدگي به اين پرونده است.
در اين بين سؤال مهمي كه دولت بايد به آن پاسخ دهد اين است كه آيا ادعاي عضو كميسيون برنامه و بودجه در خصوص برداشت بدون مجوز 20 هزار ميليارد تومان از منابع خزانه‌داري‌كل براي تأمين منابع بازگشت يارانه صحيح بوده است كه حالا دولت با مطرح شدن موضوع تحقيق و تفحص از طرح بازگشت يارانه‌ها عقب‌نشيني كرده است چراكه طبق گفته نوبخت تقاضاي تحقيق و تفحص مجلس باعث منوط شدن بازگشت يارانه به رسيدگي به پرونده شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار