کد خبر: 856671
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
سالانه 300 کارگاه آموزشی ویژه بانوان بلوچ با 7 موضوع کارگاهی در سيستان و بلوچستان برگزار می شود.

زهرا خواجوی نژاد مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ با اعلام اين خبر گفت: بیشتراين کارگاه ها در راستای آیین همسرداری، تربیتی، روانشناسی، بهداشتی، حقوقی و مسائل روز، آسیب شناسی و مشاوره رایگان است.

وي افزود: سال گذشته آموزش های ارائه شده در عرصه های مختلف ذکر شده، اثر مثبتی از خود برجا گذاشت و تعداد نفرات تحت آموزش در شهرستان های برخوردار از جمله زاهدان 4 هزار و 623 نفر، زابل هزارو625 نفر، خاش 937 نفر، سراوان هزارو290 نفر، ایرانشهر هزارو102 نفر، سرباز هزارو235 نفر، چابهار هزار و223 نفر، نیکشهر 525 نفر و دلگان 500 نفر بوده است.

خواجوي اضافه کرد: حجم کل ساعات کاری درکارگاه های آموزشی تاکنون 14 هزارو550 ساعت کاری بوده است و امسال نیز این تعداد کارگاه در شهرستان های ذکر شده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری این کارگاه ها در زمینه بصیرت افزایی زنان بلوچ بوده که توسط کارشناسان حوزه فرهنگی این کانون هرساله اجرا می شود و فرصت مناسبی برای اشتغال زنان خودسرپرست بلوچ در استان است که این کارها بر مبنای نیازمندی ها، پژوهش های میدانی از مخاطبان بلوچ توسط این کانون در غالب طرح دستی و با نظارت کارگروه های جلسات مشورتی و اتاق فکر تهیه و در اختیار کارشناسان کانون قرار داده است.

مسئول کانون فرهنگی زنان بلوچ تصریح کرد: در راستای اشتغال بانوان بلوچ 4 کارگاه در سال گذشته در راستای آموزش خیاطی برگزار شده که در امسال نیز تعداد یک کارگاه خیاطی دیگر در راستای اشتغال زایی این قشر از جامعه در ده کیلومتری جاده میرجاوه راه اندازی شد و 130 هنرجو در آن مشغول یادگیری قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار