کد خبر: 856644
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
حاجی‌دلیگانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی در حوزه مسائل اقتصادی را در بخش اجرا و نه در گفتمان‌ها، سخنرانی‌ها و صحبت‌ها دانست.

جوان آنلاين: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد که مشکل اصلی در حوزه مسائل اقتصادی را در بخش اجرا است و نه در گفتمان‌ها، سخنرانی‌ها و صحبت‌ها و کار باید به سمت اجرا و عمل سوق داده شود.

وی افزود: جمع‌بندی صحبت‌های نمایندگان و حاضران در جلسه غیرعلنی امروز این بود که در مرحله اول در حوزه مسائل اقتصادی باید یک اتفاق نظر در درون قوه‌ها و سپس تفاهم بین قوه‌ها ایجاد شود تا در مورد چالش‌ های اقتصادی بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال عنوان شد که در دولت نباید کار بگونه‌ای باشد که مطالعات آقای نیلی (مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور) یک چیز را بگوید و در لایحه بودجه دولت مواردی لحاظ شود که بر خلاف مطالعات انجام شده توسط تیم اقتصادی آقای نیلی باشد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه تأکید شد که چالش‌ها و مشکلات اقتصادی باید اولویت‌بندی شود و اولین اولویت نیز در این بخش مسئله اشتغال باشد.

وی افزود: علاوه بر این در این جلسه تأکید شد که صندوق توسعه ملی نباید به عنوان خزانه دوم کشور مطرح باشد بلکه باید به عنوان یک صندوق برای کارهای پایدار کشور مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته بعدی سیاست‌زدایی از مسائل اقتصادی بود که این مسئله مورد تأکید قرار گرفت که مسائل اقتصادی نباید در قالب گفتمان‌های سیاسی و دیدگاه‌ها و سلایق سیاسی نباید مطرح و پیگیری شود. 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد:‌ نکته دیگری که مورد تأکید قرار گرفت این بود که چه دولت فعلی و چه دولت قبلی در اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی درست عمل نکردند و امروز هم اقتدارگرایی برخی از وزرای دولت مانع از اجرایی شدن صحیح این سیاست‌ها می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین مسائلی در خصوص نظام بانکی مطرح شد و اینکه یکی از اولویت‌های اصلاح برای کارهای زیرساختی اقتصاد اصلاح نظام بانکی کشور است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
1
مجلس به عنوان کارفرما و دولت به عنوان پیمانکار عمل کند و روی بودجه نظارت مستقیم اعمال کند و این لقمه آماده را در دست دولت قرار ندهد که هرگونه که بلایی که میخواهد بر سر آن بیاورد.

بودجه به صورت مرحله ای و با پیشرفت کار در اختیار دولت قرار گیرد و بانک مرکزی میبایستی تحت کنترل مجلس قرار گیرد تا از دست اندازی دولت حفظ شود و الا هیچ چیز درست نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
بنابراین مدیران اجرائی را که در این 38 سال اقتصاد را نابود کرده اند باید خلع ید شوند و مدیران با سواد ومتخصص جایگزین ان ها شوند
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
جناب لاریجانی!!!
حضرتعالی سعی کنید آنگونه که رهبری و ملت از شما انتظار دارند باشید ، قطعا مسائل به راحتی هرچه تمامتر حل خواهد شد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار