کد خبر: 856614
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان:
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان با بیان اینکه روند ساخت وساز غیرمجاز در شهرستان سنندج نگران کننده است، گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز، نظام مدیریت و برنامه‌ریزی و اجرای طرح تفصیلی را در این شهرستان تحت‌الشعاع قرار داده است.

امید محمودی در گفت‌و‌گو با جوان در کردستان، در خصوص آمار نگران کننده و روند ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان سنندج، اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز نظام مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای طرح تفصیلی را در این شهرستان و دیگر مناطق استان تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی در خصوص عوامل ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان سنندج، افزود: قوانین موجود و ضمانت اجرایی وضعیت شهری سنندج، معیشت مردم، عدم فرهنگ‌سازی درباره ساخت و سازها و مقررات ملی ساختمان از جمله عوامل زمینه‌ساز افزایش آمار ساخت و ساز غیرمجاز در استان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان بر لزوم بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات موجود و بهبود عملکرد دستگاه‌های نظارتی، تغییر دید، تهیه و تصویب ضوابط طرح‌های شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز نام برد و گفت: ایجاد بسته تشویقی و فرهنگی، توازن در توزیع عادلانه امکانات از افزایش و تسهیل در ارائه وام ساخت مسکن از مباحث ضروری در این حوزه است.

به گفته وی، آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در اصلاح نگرش مردم و روآوری آنها به ساخت و ساز اصولی مفید تاثیرگذار باشد.

محمودی در پایان اظهار کرد: باید مسئولان استان هرچه سریعتر با اتخاذ تصمیم‌های اساسی و ایجاد مکانیزم‌های لازم از تداوم ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی جلوگیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر