کد خبر: 856606
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
مدير كل منابع طبيعي استان البرزتاکید کرد
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان البرز در جلسه مديريت بحران استانداري البرز با اعلام اين كه نقشه مناطق بحراني از حيث وقوع حريق، دام مازاد و تصرف به همت كاركنان اين اداره كل تهيه شده است گفت: براي آموزش مردم، کارگاه های آموزشی اطفای حريق، تعادل دام و مرتع ، قوانين و مقررات منابع طبيعي در سطح اداره کل، شهرستان ها، ساکنین مناطق بحرانی و نیمه بحرانی برگزار شده و در دستور كار اين اداره كل قرار دارد .

حامد فرضي ادامه داد: با توجه به افزايش دما و نزديك شده به فصل تابستان و پيشگيري از وقوع حريق توزيع ادوات و تجهیزات اطفاء حریق اعم از آتشکوب، تیغه، شن کش و فلکس بک بین دهیاری ها و ساکنین مناطق بحرانی استان صورت پذیرفته است‌.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی، تشکیل، تیم بندی و تجهیز جوامع محلی، مرتع داران، همیاران، محافظان افتخاری و ساکنین عرصه های مناطق بحرانی انجام گرفته است، تصریح کرد: پیشگیری های لازم با ایجاد خط آتش بر در تاغ زارها، جنگل های دست کاشت و تجمیع ادوات مورد نیاز در ایستگاه های مذکور نیز از جمله اهم اقدامات انجام گرفته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرزمي باشد.

فرضي با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۲۷ فقره حریق به مساحت ۳۰ هکتار در سطح استان به وقوع پیوسته که عمده آن در شهرستان طالقان، کرج و اشتهارد بوده است، اظهار اميدواري كرد با حضور و اقدام به موقع مي توان از گسترش حريق و وقوع خسارت جدي به منابع طبيعي جلوگيري كرد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت پوشش گیاهی در تغذیه سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از وقوع خشکسالی و کنترل پدیده هایی همچون سیل و بروز ریزگرد بر حفاظت همه جانبه پوشش موجود در سطوح مختلف جنگل و مرتع تأکید و افزود: تخریب حاصل از چرای بی رویه دام در مرتع عاملی است ک بر شدت کاهش و از بین رفتن پوشش گیاهی می انجامد.

وی تصریح نمود: به منظور ایجاد فرصت مناسب جهت احیاء پوشش گیاهی لازم دانستیم با اجرای پروژه کنترل دام در استان و ایجاد ایستگاههای ثابت و سیار در مبادی ورودی استان، از ورود دام غیر مجاز و بدون پروانه چرا به شدت جلوگیری و این پروژه با موفقیت مراحل خود را سپری نماید.

وی افزود: اجرای پروژه کنترل دام از اواخر سال 94، با همت نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و شهرستانهای تابعه و با همکاری جوامع بومی و محلی فعالیت خود را شروع نموده و همچنان با تمام قوا در حال اجرا می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار