کد خبر: 856604
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
مسؤل بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
به منظور مبارزه با ناقل بیماری تب کریمه کنگواز محل اعتبارات اداره کل دامپزشکی با صرف بیش از ۴ و نیم میلیارد ریال اعتبار، مقدار ۱۰ هزار لیتر سهم تهیه و واحد های دامی سم پاشی شد.

مسؤل بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در بهار سال جاری گزارش هایی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از استان های کشور واصل شد اظهارکرد: در اصفهان نیز در اردیبهشت و نیمه اول خرداد چند نفر که مشکوک به این بیماری بودند، در بیمارستان های مختلف استان بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند ومتاسفانه دراین رابطه نیز فوتی هم داشتیم.

دکتر رضا فدایی  گفت :با توجه به اینکه از دو هفته پیش تاکنون مورد مثبت جدیدی از تب کریمه کنگو در اصفهان گزارش نشده است، اما به نظر می رسد تب کریمه کنگو در اصفهان فروکش کرده و مشکل خاتمه پیدا کرده است

وی ادامه داد: آزمایش های لازم برای تأیید نهایی بیماری تب کنگو از افراد بستری شده در بیمارستان های این استان به عمل آمد که در نتیجه آنها  اکثر افراد مشکلی نداشتند و علت بستری آنها تب کریمه کنگو نبود.

مسؤل بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: تعداد انگشت شماری از بیماران بستری شده که با داروهای پیش بینی شده درمان شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند و یک نفر که جان خود را ازدست داد،.

وی با اشاره به اینکه از دو هفته پیش تاکنون مورد مثبت جدیدی از تب کریمه کنگو در اصفهان گزارش نشده است، گفت: به نظر  می رسد تب کریمه کنگو در اصفهان فروکش کرده و مشکل خاتمه پیدا کرده است.

فدایی با تاکید بر اهمیت آموزش و آگاه سازی جامعه، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۴۲ کلاس آموزشی برای ۴ هزار نفر از افرادی که درمعرض خطر بودند، در کشتارگاهها و مساجد برگزار شد.

وی اظهارکرد: به منظور مبارزه با ناقل بیماری نیز از محل اعتبارات اداره کل دامپزشکی با صرف بیش از ۴ و نیم میلیارد ریال اعتبار، مقدار ۱۰ هزار لیتر سهم تهیه و واحد های دامی سم پاشی شد.

مسؤل بیماری های واگیر دار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: شهروندان باید بدانند در صورتی که مسایل ایمنی را رعایت کنند، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار