کد خبر: 856602
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
معاون برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان :
حوزه کار معاونت برنامه‌ریزی ساختار و بدنه اصلی یک شهرداری را در برمی‌گیرد که شامل معاونت‌های 8 گانه، مناطق 15 گانه و سازمان‌های شهرداری در حیطه برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات است.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری ،اظهار داشت: اصفهان: حدود 10 هزار نفر پرسنل شهرداری اصفهان است که 4 هزار نفر از این تعداد زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان هستند.

دکترمحمود محمدی در نشست خبری باخبرنگاران معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان یکی از معاونت‌های چندگانه شهرداری اصفهان بوده که شامل 8 بخش می باشد

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی در شهرداری‌های کشور در کلان‌شهرها به وجود آمد و این معاونت در همه کلان‌شهرها توانسته اقدامات خوبی را در جهت بهبود بهره‌وری شهرداری انجام دهد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: حوزه کار معاونت برنامه‌ریزی ساختار و بدنه اصلی یک شهرداری را در برمی‌گیرد که شامل معاونت‌های 8 گانه، مناطق 15 گانه و سازمان‌های شهرداری در حیطه برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات است.

وی بیان کرد : حدود 10 هزار نفر تعداد کل پرسنل شهرداری اصفهان است که 4 هزار نفر از این تعداد زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان هستند؛ بحث اصلاح ساختار شهرداری‌ها در 3 سال گذشته در دستور وزارت کشور بود که در اوایل سال 94 دستورالعملی را برای اصلاح این ساختار ارسال کرد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در گذشته دستورالعمل‌هایی بود که نیاز شهرداری‌های را برطرف نمی‌کرد از این رو در تعاریفی تمامی وظایف مشخص شد و وزارت کشور دستور داد شهرداری‌ها خود را طبق این ساختارها وفق دهند.

وی خاطر نشان کرد: این امر باید در مدت یک ساله انجام می‌شد که شهرداری کلان‌شهرها وارد این امر شدند و البته شهرداری اصفهان جزو آخرین شهرداری‌هایی بود که به این مهم عمل کرد که در این راه برخی از معاونت‌ها ادغام و برخی حذف و یا تغییر یافتند.

محمدی عنوان داشت: به عنوان مثال سازمان عمران شهری اصفهان با توجه به سطح وسیع کاری قرار است تا با سازمان نوسازی ادغام شوند گرچه ما معتقدیم که باید این دو سازمان به طور جدا وجود داشته باشند و فعالیت کنند.

وی ابراز کرد: این ساختارهای تشکیلاتی هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت و این تغییر روش‌ها نیاز به باز مهندسی دارد تا هدف اصلی یعنی افزایش کارایی و بهره‌وری افزایش داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان یاد آوری نمود : این در حالی است که در زمینه‌های دیگری مانند حمل و نقل بار و حمل و نقل شهری سازمان‌های بیشتری دیده شده است.

وی تصریح کرد: شهر اصفهان دارای 20 هزار هکتار مساحت با 2 میلیون نفر جمعیت است که با توجه به این ارقام و آمار در خود اصفهان هم 1 میلیون خودروی سواری با مصرف میانگین 10 لیتر سوخت وجود دارد که بیش از ظرفیت شهر اصفهان است واز نظر استاندارد این تعداد با این مصرف نامتعارف است .

محمدی در رابطه با مباحث روان‌سازی ترافیکی متوسط بنزین در کشور ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در کشور 10 لیتر در روز است که در شهرهای پیشرفته 2 الی 3 لیتر است.

وی اضافه کرد: حال کیفیت خودروها، بنزین، مسیرهای ترددی و تمام این موارد را که کنترل کنیم باید توجه داشته باشیم که ظرفیت زیست‌محیطی شهر اصفهان توان وجود یک میلیون خودرو را ندارد؛ از این رو با همکاری دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام می‌شود تا بتوان برنامه بهتری برای آن انجام داد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تأکید کرد: به نظر می‌رسد باید در حوزه بهبود وضعیت حمل و نقل شهری برنامه‌ریزی در این خصوص انجام شود و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی باشد تا مردم نیاز به تردد در شهر نداشته باشند.

وی افزود: به عنوان مثال ایجاد خدمات الکترونیکی و توسعه بازارهای کوثر می‌تواند ضرورت جابجایی‌های شهری را کاهش دهد؛ در یک یا دو برنامه راهبردی 5 ساله امید است، بهبودهایی را در این حوزه شاهد باشیم.

محمدی در رابطه با آمارهای موجود در شهرداری اصفهان عنوان داشت: مردم در صورت مواجه با آمار باید به مبناهای آمارها توجه کنند چرا که در غیر این صورت دچار گمراهی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: آمار با علم احتمالات عجین شده است و تلاش ما این است که مرحله به مرحله این احتمالات را در شهرداری اصفهان ارتقا دهیم و سعی شده تا بسترهای زمانی و مکانی هم برای آمار استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اذعان داشت: برای نخستین بار در اصفهان، کتاب نقشه توصیفی شهر اصفهان تدوین و آماده شده است که اصفهان دومین شهر در کل کشور است که این کتاب نقشه را آماده می‌کند.

وی با اشاره با یکی از اقدامات سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: سامانه‌ای در حوزه در مدیریت فاوا تشکیل شد که خدمات جی پی اس را به شهروندان اصفهانی اعم از مختصات مکان موردنظر ارائه می‌دهد.

محمدی با اینکه خدمات شهرداری بدون ارائه اطلاعات و زیرساخت‌های مکانی فاقد ارزش است، تصریح کرد: برای نظام بخشی به سبک معماری شهری اصفهان با همکاری معاونت شهرسازی قرار است در این حوزه تجدیدنظر شود.

وی بیان کرد: یکی از این مشکلات بهبود استفاده از انرژی‌های فسیلی است که مأموریت‌های مختلفی را وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و نظام مهندسی ساختمان اصفهان داشتیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان اظهار داشت: فروشگاه‌های کوثر به عنوان یک جرمت در نظام کاهش ترددهای شهری و سهولت در خریدهای عمده‌ای است و این الگو در دنیا تجربه شده است و شهرداری هیچ تعهدی ندارد تا در این حوزه‌ها وارد شود و تصدی‌گری داشته باشد.

وی با بیان اینکه به سمت فروشگاه‌های الکترونیکی کوثر هم حرکت شده است، افزود: در حال حاضر برخی از مردم به معاونت مراجعه می‌کنند تا از خدمات اطلاعاتی بتوانند بهره‌برداری کنند.

محمدی یادآور شد: بودجه مناطق محروم هم توجه زیاده شده است و می‌توان گفت که بیش از 50 درصد از بودجه مناطق محروم از طریق شهرداری مرکزی کمک می‌شده است اما این بودجه نمی‌تواند مشکلات این مناطق را رفع کند اما تا حدودی زیادی هم مفید به فایده بوده است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران خدمات زیرساختی را با توجه به یک توزیع متوازن ارائه کرده‌اند و شهرداری اصفهان هم به این سمت و سو حرکت کرده است اما ممکن است در برخی از موارد مشکلاتی هم وجود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرانه بودجه‌ای هر شهروند اصفهانی بالغ بر یک میلیون و 350 تومان است، ادامه داد: در حال حاضر 67 کتابخانه، 69 مرکز فرهنگی، 31 مجموعه ورزشی سرپوشیده و 21 مجموعه ورزشی روباز در شهر اصفهان وجود دارد که سرانه بسیار خوبی است اما هنوز با استاندارهای لازم فاصله داریم.

وی اظهار کرد: سرانه‌های فضای سبز شهر اصفهان خوب است چرا که رتبه اول سرانه فضای سبز شهری در کل کشور مربوط به کلان‌شهر اصفهان است.

محمدی ادامه داد: بودجه‌های شهر اصفهان به بودجه‌های سنواتی شهرداری، بودجه‌های کوچک مقیاس تا بزرگ مقیاس و بودجه پروژه‌های تک در شهر اصفهان تقسیم می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار