کد خبر: 856597
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آموزش از بهترین شیوه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در جوامع انسانی است، گفت: در این راستا طی سال 95 توانستیم برای 700 نفر از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به مدت 3 شبانه‌روز در شهرهای تبریز و جلفا دوره‌های آموزشی غدیربرگزار کنیم.
خلیل ساعی  در حاشیه برگزاری آزمون دوره آموزشی مدیریت سیل، در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه یکی از اصول اساسی مقابله با سوانح، آمادگی در مقابل حوادث غیرمترقبه است، اظهار داشت: در راستای آمادگی در مقابل حوادث غیرمترقبه اولین شرط ارتقای آگاهی عمومی، ایجاد شناخت، احساس مسؤولیت و مشارکت عامه در کسب آمادگی با سوانح است.

وی افزود: همچنین ایجاد ظرفیت خود امدادی و دیگر امدادی و ارتقای دانسته‌های افراد باهدف کاهش آسیب‌پذیری جزو اولین شروط مقابله  با حوادث غیرمترقبه بوده که آموزش از بهترین شیوه‌های ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در جوامع انسانی است.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در راستای جلب مشارکت فراگیر و مردمی باید آموزش‌ها برای تمام گروه‌های سنی و اجتماعی به‌ویژه برای کارشناسان و مدیران مرتبط ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بحث آموزش نباید استثناء قائل شد چراکه برابر آمار سازمان ملل در بین بلایای طبیعی سیل و طوفان بیش از 70 درصد خسارات را به بار می‌آورد.

ساعی با اشاره به  حوادث و بلایای طبیعی و غیرمترقبه در کشور و لزوم آمادگی برای مقابله با این حوادث اضافه کرد: در راستای تداوم آمادگی و ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان در بخش مدیریت بحران بر اساس ابلاغیه معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور و مجوزهای اخذ شده  از مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور آزمون مدیریت سیل از دوره‌های تخصصی مدیریت بحران امروز برگزار شد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های پیشرو در امر آموزش مدیریت بحران در شاخه‌های مختلف بوده که در سال 95 با برگزاری دوره‌های آموزشی غدیر توانست 700 نفر از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها را به مدت 3 شبانه‌روز در شهرهای تبریز و جلفا آموزش‌های لازم را ارائه کند.

مدیرکل بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای توسعه در بحث آموزش در مردادماه سال جاری نیز برای 2 هزار نفر از دهیاران و بخشداران و شهرداران دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر