کد خبر: 856591
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور گفت: صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدمحمدعلی آلهاشم در دیدار  مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از تاریخ و میراث این مرزو بوم از سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی یاد کرد.

وی عنوان کرد: تلاش برای حفظ و صیانت از فرهنگ غنی این کشور در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن باید از اهداف بزرگ تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باشد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال، یادآور شد:  گردشگری و صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه نقش موثری ایفا می‌کند. رونق گردشگری در کشور نشانگر امنیت آن کشور است و از لحاظ اقتصادی موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال در تمام مشاغل مرتبط با بحث گردشگری خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور گفت: صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب  شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به اینکه کارکنان میراث فرهنگی حافظان و میراث‌بانان گذشتگان هستند ، عنوان کرد: باید دست در دست هم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در ارتقای فرهنگی کشورمان تلاش کنیم و امید دشمنان را ناامید سازیم.

در ابتدای این دیدارمرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی فعالیتهای این سازمان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال 96 با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال تمام همت و عزم خودمان را در راستای پیشبرد اهداف سازمان به ویژه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته ایم تا شاهد رونق اقتصادی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به نفت باشیم.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی 10 هاب صنایع دستی در شهرستانها مشخص شده و 76 خانه روستایی برای آموزش هنرمندان صنایع‌دستی به منظور انجام فعالیت در این حوزه در نظر گرفته شده است و با تمام توان در راستای کیفی‌سازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی هستیم.

آبدار در تشریح برنامه‌های تبریز 2018 یادآور شد: با توجه به تصویب این رویداد فراملی در هیأت وزیران و جلسات ستاد ملی به ریاست زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل شده و تمام برنامه‌های تدوین شده به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی باید بیش‌از‌پیش روی مباحث فرهنگی و داشته‌های تاریخی و مذهبی خود تلاش کنیم تا شاهد رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در سال‌های آتی باشیم.

 وی در  از تشکیل جلسه ستاد مشترک ملی و استانی بعد از ماه مبارک رمضان به میزبانی تبریز خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر