کد خبر: 856589
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
ایران 2 - ازبکستان صفر
۲۲ خرداد را حالا مي‌توان در تاريخ فوتبال ايران ثبت كرد...
اینک ما و جام‌جهانی بدون گل‌خورده۲۲ خرداد را حالا مي‌توان در تاريخ فوتبال ايران ثبت كرد، روزي كه تيم ملي فوتبال كشورمان با پيروزي مقابل ازبكستان دو هفته مانده به پايان انتخابي جام جهاني جشن صعود به جام جهاني گرفت، جشن چهارمين حضور در جام جهاني كه زودهنگام‌ترين صعود در تاريخ فوتبال كشورمان را نيز به نام خودش ثبت كرد.  ايران - ازبكستان، هشتمين بازي شاگردان كرش در مرحله نهايي انتخابي جام جهاني كه پيروزي مي‌توانست حكم صعود به جام جهاني را امضا كند. ايران با پنج برد و دو مساوي قبل از بازي ديشب ۱۷ امتيازي و در صدر جدول گروه A  بود و تنها سه امتياز براي صعود به جام جهاني روسيه مي‌خواست تا ايراني‌ها در نيمه شب دوشنبه جشن صعود بگيرند. در سوي ديگر ازبك‌ها با ۱۲ امتياز تيم سوم بودند و براي جبران شكست دور رفت و زنده نگه داشتن شانس صعودشان چشم به كسب حداقل امتياز داشتند.  در حالي داور عماني سوت بازي را به صدا در آورد كه كرش تيم ‌ملي را با چند تغيير و با سيستم ۱-۳-۲-۴ به‌ميدان ‌فرستاده بود.  

سيدجلال حسيني و مرتضي پورعلي گنجي در قلب دفاعي قرار گرفته بودند و ميلاد محمدي در چپ و رامين رضائيان بال‌هاي تيم بودند. در جلوي مدافعان براي مسابقه با ازبكستان از زوج هافبك دفاعي علي كريمي و سعيد عزت الهي استفاده شده بود. حضور كريمي هافبك سابق سپاهان كه در ليگ كرواسي بازي مي‌كند، يكي از تغييرات كرش براي بازي با ازبكستان بود و اين بازيكن اولين‌بازي ملي‌اش را براي كشورمان انجام داد. مسعود شجاعي، مهدي طارمي و عليرضا جهانبخش هم سه هافبك‌  هجومي بودند كه جلوي آنها سردار آزمون به عنوان مهاجم نوك قرار گرفته بود. اين در حالي بود كه در بازي ديشب تمركز تيم ايران براي خلق موقعيت از جناح راست و چپ بود و جهانبخش و شجاعي از راست و چپ نفوذ انجام مي‌دادند كه در حملات رضائيان و محمدي هم به اين دو بازيكن اضافه مي‌شدند.  
  
يك گل و پنالتي سوخته
در حالي داور عماني سوت پايان بازي را به صدا درآورد كه برخلاف بازي‌هاي قبلي كه اين داور براي كشور‌مان سوت‌ زده بود، قضاوتش براي ايران خوش‌يمن بود و تكرار پيروزي ايران مقابل ازبكستان حكم به صعود تيم ملي كشورمان به جام جهاني داد، آن هم با دو گل و يك پنالتي سوخته. سردار آزمون در دقيقه ۲۳ با پاس عمقي عليرضا جهانبخش، در مصاف تك به تك با لوبانوف تك گل ايران را به ثمر رساند. البته در دقيقه ۴۶ با خطاي ازبك‌ها روي مهدي طارمي، ايران مي‌توانست به‌گل دوم هم برسد اما مسعود شجاعي توپ را به آسمان زد تا اپيدمي گل نكردن پنالتي‌ها از باشگاه‌ها به تيم ملي هم برسد.  
   
بازگشت سردار و ادامه‌گلزني طارمي
حالا مي‌توان نام سردار آزمون و مهدي طارمي را هم در كنار بازيكناني مانند غفورجهانی، خداداد عزيزي، محمد نصرتي و رضا قوچان‌نژاد قرار داد، بازيكناني كه ايران با گل‌هاي‌شان بليت جام جهاني را اوكي كرد. آزمون هم ديروز در دقيقه ۲۳ با زدن گل مقابل ازبكستان و سه امتياز بازي با ازبكستان، صعود ايران به جام جهاني را قطعي كرد. اين هشتمين گل آزمون ۲۲ ساله در انتخابي جام جهاني روسيه براي ايران بود كه او را به عنوان گل‌زن‌ترين ‌مهاجم ايران معرفي كرده است. آزمون در حالي مقابل ازبكستان گل زد كه در چند بازي اخير ايران نتوانسته بود درخشان ظاهر شود و مهدي طارمي چندين‌ گل حساس براي كشورمان به ثمر رسانده بود. آزمون اما در اردوي اروپا با زدن دو گل در بازي دوستانه ‌مقابل مونته‌نگرو نشان داد‌ دوباره به اوج برگشته و با گل به ازبكستان كه مي‌تواند يكي از ماندگارترين گل‌هايش باشد، بازگشتش را تكميل كرد. طارمي هم در ادامه درخشش و ‌گلزني‌هايش ديروز دومين گل را به‌نام خودش ثبت كرد تا كرش دو ‌مهاجم گلزن در اختيار داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار