کد خبر: 856519
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰
معاون استانداری سمنان:
معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان گفت: به جای فرزندسالاری در بین خانواده های ایرانی، باید فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه ترویج شود.
محمود قنبری در نشست شورای ساماندهی سالمندان استان در سالن غدیر استانداری سمنان افزود: کم شدن تعداد فرزندان در خانواده ها منجر به حکمرانی فرزند و پدیده فرزندسالاری در خانواده شده است.
وی، کاهش رشد جمعیت جوان، افزایش توان علمی پزشکی و افزایش شاخص امید به زندگی را از عوامل را افزایش سالمندان دانست و خاطرنشان کرد: رسانه های محلی و ملی به ویژه صدا و سیما در نهادینه کردن فرهنگ تکریم سالمندان باید پررنگ تر از شرایط کنونی تولید محتوا کنند.
قنبری با بیان اینکه در دهه های اخیر پدیده فرزندسالاری در بین خانواده های ایرانی رواج یافته که با آموزه های دینی ما سازگار نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی در تقویت مسایل اجتماعی و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی باید همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به این که رسانه ها باید به دنبال اجرایی شدن مصوبات و پیگیر و خواهان اجرایی شدن آن باشند، خاطر نشان کرد: رسانه ها به عنوان یکی از پایه های اجتماعی در تبیین فرهنگ کرامت سالمندان نیز تلاش کنند‌.
قنبری خاطر نشان کرد: با توجه به این که سالمندان در بخش روستایی از امکانات کمتری برخوردار هستند، باید برنامه جامعی برای آنان درنظر گرفته شود.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری سمنان با تاکید بر اینکه معابر عمومی استان سمنان به ویژه در مراکز شهرها باید برای توانخواهان مناسب سازی شود، بیان داشت: شاهد معابر غیرهم‌سطح در سطح شهرها هستیم که باید با مصوبه ای این مشکل برطرف شود.
در این نشست علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و جمعی از مسوولان استانی حضور داشتند که درمورد بهبود معیشت و تکریم سالمندان تبادل نظر کردند.
حدود 10 درصد از جمعیت استان سمنان یعنی حدود 60 هزار نفر از جمعیت این استان را سالمندان تشکیل می دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر