کد خبر: 856518
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با اشاره به اینکه آبرسانی با تانکر سال گذشته به 38 روستا انجام می‌شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش این تعداد، امسال به 22 روستا در استان با تانکر آبرسانی شود.
منصور کشاورزیان افزود: در سال 94 به 56 روستا و در سال 95 به 38 روستا با تانکر آبرسانی می شد، اما پیش بینی می شود در سال 96 با بهبود شرایط، آبرسانی با تانکر به 22 روستا کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 90 طرح آب و فاضلاب روستایی استان سمنان از محل منابع صندوق توسعه ملی استان سمنان در سال 96 در حال اجرا می‌شود، ادامه داد: اجرایی شدن این طرح ها با اعتبار 25 میلیارد تومانی صندوق توسعه ملی طراحی و پیش بینی شده است.
کشاورزیان تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح ها، آبرسانی و بهبود وضعیت آب آشامیدنی 10 روستای استان سمنان شامل روستای چاشم، پرنیان، محمد آباد شهرستان میامی، سرخ‌ده، ابر شاهرود، جوزانه و سراور انجام می شود و این روستاها در سال 96 زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار می گیرند.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با بیان اینکه در سال 92 نزدیک به 272 روستا و 50 آبادی در استان سمنان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار داشتند، خاطرنشان کرد: در سال 95 این تعداد به 284 روستا و 272 آبادی افزایش یافت.
وی یا آور شد: در حال حاضر هفت مجتمع آبرسانی در استان سمنان در دست اقدام است.
کشاورزیان تصریح کرد: از سال 92 تا سال 95 شاخص بهره مندی آب روستایی در استان سمنان از 57 به 64 درصد رسید و با 128 عنوان طرحی که در سال 96 برای بهبود آب مناطق روستایی درنظر گرفته شده است، این شاخص به 70 درصد خواهد رسید.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، به روستاهای کویری استان مانند سرکویر، فرینو، حجاج، خارتوران اشاره کرد و گفت: آبرسانی با تانکر در این روستاها به طور متناوب هفته ای یک بار با تانکر و در روستای کوه زر به صورت موردی انجام می شود.
کشاورزیان با اشاره به این که در سال 92 بیش از 52 هزار مشترک آب روستایی در استان سمنان وجود داشت، خاطر نشان کرد: در سال 95 این تعداد مشترک به 58 هزار افزایش یافت.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان بیان داشت: نصب کنتور هوشمند با هدف کنترل از راه دور برای مجتمع های دامداری مناطق روستایی در نظر گرفته شده تا مقدار مصرف آب آنان کنترل شود، در حال حاضر 284 روستا و 56 آبادی زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان قرار دارند.
 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود  284 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار