کد خبر: 856516
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سمنان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سمنان گفت: 42 درصد از درآمد کمیته امداد استان به 26 طرح عمرانی اختصاص یافت.
سید جواد رضوی افزود: 58 درصد از زکات جمع آوری شده سال 95 صرف فقرا و مسکینان شد و 42 درصد باقی مانده صرف اجرای 26 طرح عمرانی شد.
وی با اشاره به اینکه سال 95 در استان سمنان بیش از هشت میلیارد تومان زکات پرداخت شد که این مقدار نسبت به سال 94 حدود 19 درصد رشد داشت، ادامه داد: استان سمنان تعهد داشته تا در سال 95 هشت میلیارد تومان زکات جمع آوری کند که این تعهد به صورت کامل محقق شد و در استان بیش از هشت میلیارد تومان جمع آوری شد.
رضوی اظهار داشت: بیش از سه میلیارد تومان زکات واجب و مستحب، 400 میلیون تومان زکات فطریه و 550 میلیون تومان زکات به صورت غیرنقدی و انتظامی در سال گذشته در استان سمنان جمع آوری شد و امید است این مقدار در سال 96 افزایش یابد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات این اداره کل برای ترویج فرهنگ زکات را، گفتمان چهره به چهره با کشاورزان، انعقاد تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی برای اعزام روحانی به روستاها با هدف توجیه کشاورزان درباره پرداخت زکات، برگزاری منظم و مستمر شورای زکات در شهرستان ها عنوان کرد و افزود: رسانه ها نیز در این راه تاثیر فراوانی دارند و باید از ظرفیت آن ها برای ترویج این واجب الهی استفاده کرد.
زکات بر 9 قلم شامل گندم، جو، خرما ، کشمش ، طلا ، نقره ، گوسفند ، گاو و شتر واجب است و در فصل بهار همزمان با آغاز برداشت گندم و جو، ترویج فرهنگ پرداخت زکات بین کشاورزان اهمیت دوچندان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر