کد خبر: 856477
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز از ساماندهي3 هزار و 569 معلم جدید دراستان برای سال تحصیلی97-96 خبر داد.

حسین رحمانیان گفت: به منظور تامین نیروی انسانی در بخش آموزشی ، طرح سازماندهی ٣ هزار و ٥٦٩ معلم جدید در مدارس نواحی و مناطق محروم و کم برخوردار البرز در حال اجراست.

وی افزود: جذب این نیروها نقش موثری در تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی 97-96 به ویژه در البرز که با کمبود نیروی انسانی در پایه ابتدایی و دروس تخصصی در دوره متوسطه در برخی از نواحی و مناطق هشت گانه مواجهه است دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: برای توسعه خدمات آموزشی و تربیتی، سازماندهی نیروی انسانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ، ارتقاء فعالیت ها و عدالت گستری راهی جز در اولویت قرار دادن برنامه ها در قالب برنامه ریزی مدون نداریم.

رحمانیان به نقش مهم برنامه ریزی در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: تنها با نگاه محوری به برنامه ریزی در فرآیند کاری - اجرایی است که زمینه رفع چالش ها و آسیب شناسی در این نهاد مهم در جامعه فراهم می آید.

معاون پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در سال جاری 918 معلم در این استان با سابقه کاری 29 تا 30 سال بازنشسته می شوند لذا ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب برای تامین نیروی انسانی جایگزین اقدامات لازم در دستور کاری این استان قرار گیرد.

رحمانیان مهلت ساماندهی نیروی انسانی در مدارس البرز را تا 31 خردادماه 96 عنوان کرد و گفت: برای اولین باراست که مسئولیت سازماندهی نیروی انسانی از وزارتخانه به کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش استان ها با ریاست مدیران کل آموزش و پرورش هر استان واگذار شده است لذا ادامه این راه نیاز به همدلی و همفکری اعضای کمیته برنامه ریزی این استان دارد.

وی تاکید کرد: استان البرز در بخش نیروی انسانی دارای شرایط ویژه ای است که چارچوب سازماندهی نیروی انسانی در آن با توجه به رشد هر ساله آمار جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرت پذیری و پراکندگی مدارس آن، نیاز به برنامه ریزی مدون دارد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار