کد خبر: 856472
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
شهرداري اصفهان :
شهردار اصفهان در جلسه شوراي مديريت سازمان پسماند شهرداري اصفهان با اشاره به تخصیص بودجه سال 96 سازمان پسماند اعلام کرد: سال 94 مديريت استراتژي مديريت پسماند شهرداري اصفهان به گونه اي طراحي شده كه تا سال 1400 اصفهان به شهري بدون دفع پسماند تبديل شود.

مهدی جمالی نژاد با بیان این که به دنبال استفاده از روش هاضم قرارداد طراحي پايه امكان سنجي اوليه شهر اصفهان با يك شركت دانماركي در ابتداي سال 94 منعقد شد افزود: سازمان مديريت پسماند با برگزاري كميته فني تخصصي در رابطه با تكنولوژي هاضم با دعوت از اساتيد دانشگاه اسناد و مدارك پايه را مورد بررسي قرار داده و به مطالعه انواع كارخانه هاي موفق هاضم موجود در دنيا پرداخته است .

وی ادامه داد: بررسي مديريت پسماند مبتني بر رويكرد توسعه پايدار، بررسي وضعيت موجود، بروز رساني آماري، بررسي سابقه كارخانه هاي هاضم موفق در دنيا، بررسي انواع روش هاي موجود مديريت مواد آلي پسماند شهري، معرفي و ارزيابي 21 شركت برتر فعال در حوزه هاضم با خوراك پسماند شهري، بررسي و معرفي معيارهاي تصميم گيري از اقدامات انجام شده در حوزه پسماند است.

دستاوردهاي پروژه هاي دانش محور در زمينه پردازش پسماند

شهردار اصفهان افزود : دستاوردهايي مانند توليد برق از كل بخش آلي پسماند شهر اصفهان، توليد سالانه 24 هزار تن كود آلي با كيفيت مرغوب، كاهش سالانه مصرف گاز طبيعي به ميزان 23 ميليون متر مكعب، ‌اشتغالزايي دائم و مستقيم براي 15 نفر و غير مستقيم براي 100 نفر، كاهش سالانه 33 هزار تن دفع پسماند و ‌كاهش سالانه 20 هزار تن گاز دي اكسيد كربن در نتيجه انجام پروژه هاي دانش محور در زمينه پردازش پسماند است.

در ادامه این نشست مدیر سازمان پسماند شهرداری اصفهان نيز گفت: یکی از مشکلات که سالهاست با آن درگیر هستیم شیرابه پسماندهااست و برچيدن لاگون هاي خاكي شيرابه پس از 10 سال عدم لايروبي، ‌پاكسازي نايلون هاي صحراي انقلاب پس از سال هاي طولاني به منظور جلوگيري از پراكندگي اين نايلون ها در منطقه، راه اندازي يك دستگاه ترنر جديد( زيرو رو كننده كود) با همكاري يك شركت دانش بنيان با ظرفيت 30 هزار متر مكعب در ماه كه از تجهيزات اساسي براي توليد كود با كيفيت و كاهش شيرابه است .

اميرحسين كميلي از خريد مخازن زيرزميني پسماند خبر داد و گفت: تعداد 5 عدد مخزن زيرزميني پسماند از شركت صاحب تكنولوژي و استفاده در يكي از مناطق شهر به صورت پايلوت از جمله ديگر موارد مطرح شده در جلسه شوراي سازمان مديريت پسماند شهرداري اصفهان بود.

کمیلی عنوان کرد : براي رسيدن به ايده صحيح مديريت پسماند شهر اصفهان تحقيقاتي در سال 90 در زمينه انواع روش هاي انتقال، جمع آوري، ذخيره سازي و پردازش پسماند شهري انجام شد كه نتايج آن در يك مجموعه 6 جلدي منتشر شده است


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار