کد خبر: 856462
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
در سال‌جاری اعتبار عمرانی استان اردبیل 261 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با شاخص‌های تعیین شده بین شهرستان‌های استان اردبیل توزیع می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با اعلام اين خبر گفت: سال گذشته به رغم برخی محدودیت‌ها ما تخصیص 50 درصدی اعتبارات عمرانی را شاهد بودیم.

داوود شایقی رقم این اعتبارات را 140 میلیارد تومان به صورت استانی و 246 میلیارد تومان به صورت ملی اعلام کرد و گفت: تخصیص اعتبارات استانی و ملی در حدود 50 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: ما با مدیریت بهینه منابع در سال گذشته موفق شدیم در گرامیداشت هفته دولت 488 پروژه و دهه فجر 416 پروژه را تکمیل و افتتاح کنیم که در مجموع بیش از 900 پروژه در سال گذشته در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

شایقی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جهت‌گیری‌ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال است، افزود: بیشترین تأکید بر اجرای پروژه‌هایی است که منجر به اشتغال و رونق تولید شود.

وي با بیان اینکه 10 روز کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها فرصت برگزاری جلسه و توزیع اعتبارات را دارند، اضافه کرد: در سال‌جاری اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 80 درصد، تکمیل پروژه‌های توسعه رونق و اشتغال و همچنین جلوگیری از احداث ساختمان‌های دولتی و اداری است که امیدواریم در شهرستان‌ها ضوابط اجرایی بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ما اعتبارات را به صورت شهرستانی ارسال می‌کنیم و انتظار داریم در شهرستان‌ها نیز بین بخش‌های مختلف توزیع اعتبار به صورت عادلانه و شایسته اتفاق بیفتد تا حقی از منطقه‌ای ضایع نشود.

شایقی در ادامه تصریح کرد: ‌در توزیع اعتبارات شهرستانی نیز اولویت با پروژه‌های رونق تولید و اشتغال و جلوگیری از خرد کردن اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که قطعاً در این زمینه تخصیص 20 درصد اعتبارات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی جان دوباره‌ای به پروژه‌های اجرایی در این حوزه می‌دهد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار