کد خبر: 856391
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
معاون ستاد دیه در اردبیل:
معاون اداری و مالی ستاد دیه گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار محکوم جرایم مالی غیرعمد در زندان‌های کشور وجود دارد که هفت درصد زندانیان کل کشور را تشکیل می‌دهند.

علی مهربان در مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: ستاد دیه در سال 62 به منظور کمک به افراد نیازمند و محکومان مالی غیرعمد پایه‌گذاری شد که در مدت فعالیت خود 105 هزار نفر از زندانیان مالی غیرعمد با فعالیت ستاد دیه در کل کشور آزاد شدند که آزادسازی هر نفر سبب بازگشت سرپرست به آغوش خانواده می‌شود و در واقع یک خانواده از معرض خطر نجات پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز خیرین همانند سال‌های گذشته در آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد همت کنند، گفت: در حال حاضر در کشور 15 هزار نفر زندانی جرایم غیرعمد داریم که از این تعداد 13 هزار نفر محکومان جرایم غیرعمد مالی را تشکیل می‌دهد و عمده دلیل آنها عدم پرداخت چک، مهریه و نفقه است و این تعداد زندانی در واقع هفت درصد زندانیان کشور را شامل می‌شود.

معاون اداری و مالی ستاد دیه بیان کرد: دو هزار و 400 نفر از این تعداد محکوم به پرداخت دیه هستند که 14 درصد این زندانیان دیه با مبلغ زیر 20 میلیون تومان دارند و 206 نفر نیز بیش از 5 سال است که در زندان به‌سر می‌برند.

مهربان تصریح کرد:‌ سال گذشته در مجموع ستاد دیه کشور به کمک خیرین و گذشت شکات موفق شد 9 هزار و 143 نفر از زندانیان جرایم مالی را آزاد کند که 740 میلیارد تومان مبلغ محکومیت مالی این افراد بوده است.

وی افزود: 40 درصد از این مبلغ را شکات گذشت کردند که بزرگترین خیرین ما را شکات خود زندانیان شامل می‌شوند که خوشبختانه با از خودگذشتگی و در کنار سایر خیرین برای آزادی این زندانیان همت می‌کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر