کد خبر: 856319
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس معتقد است سخنان وزير خارجه سعودي پيش از عمليات تروريستي تهران مبني بر لزوم تنبيه شدن ايران و همزماني با عمليات انجام شده نشان‌دهنده پيوند آشكار بين طراحان اين عمليات و حمايت ازسوي رژيم سعودي است.
 
محمدمهدي زاهدي در نطق ميان دستور خود ضمن تبريك و تسليت شهادت جمعي از روزه داران در حادثه تروريستي هفته گذشته در تهران، خطاب به وزارت امور خارجه و دستگاه ديپلماسي عنوان كرد: همزماني عمليات تروريستي با بحث اعمال تحريم‌هاي جديد عليه كشورمان در سناي امريكا كه يقينا برجام را پاره كردند، به صورت حقوقي از داخل و خارج از كشور بايد پيگيري شود و شايد زمان آتش زدن برجام فرا رسيده باشد. وي افزود: سخنان پيش از عمليات تروريستي تهران توسط وزير خارجه سعودي كه ايران بايد تنبيه شود و عمليات انجام شده نشان دهنده پيوند علني و آشكار بين طراحان اين عمليات و تحت حمايت بودن آنها توسط رژيم سعودي است كه بايد از طريق مجامع بين‌المللي دنبال و حقوق خون شهدا را مطالبه كرد. زاهدي با اشاره به موضع‌گيري رئيس‌جمهور امريكا بعد از حادثه تروريستي تهران در هفته گذشته يادآور شد: امريكاي ترامپيسم چوب حراج به دموكراسي داعيه امريكا‌زده و با دريافت پول نامشروع از حكام سعودي، دموكراسي را ذبح در راه حمايت از تروريسم كرده است و در اين خصوص وزارت خارجه بايد از طريق ديپلماسي آن را فعال كرده و محكوم كند.
 
زاهدي در ادامه با اشاره به سند 2030، فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان را فصل الخطاب دانست و افزود: سند 2030 بايد از حوزه اجرايي خارج شده و تمام هم و غم وزارت آموزش و پرورش براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين آموزش و پرورش صورت گيرد كه خوشبختانه ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه كشور نيز همين را مطالبه كرده است. وي در ادامه در تذكري خطاب به وزراي علوم و تحقيقات و فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: رهبري معظم انقلاب در ديدار با دانشجويان به آنها فرمودند كه شما در اين خصوص آتش به اختيار هستيد بنابراين چرا نبايد ارتباط تنگاتنگ در حوزه فرهنگي مابين مسئولان ذيربط و صف مردم و دانشجويان وجود داشته باشد و چرا فرهنگ ناب اسلامي و انقلابي اولويت اصلي مسئولان نبوده كه اين چنين دستوري از سوي رهبري عزيز صادر شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار